حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

نماینده ولی فقیه در سپاه کیش:

حضرت زینب(س) الگوی صبر برای امام‌راحل بود

حضرت زینب(س) الگوی صبر برای امام‌راحل بود

نماینده ولی فقیه در سپاه کیش با بیان اینکه حضرت زینب(س) الگوی صبر برای امام خمینی(ره) بود، گفت: امام خمینی(ره) در پیشبرد انقلاب صبری پیشه کردند که اگر کس دیگری جای ایشان بود صبرش لبریز می‌شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود کرمی در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز» با بیان اینکه حضرت زینب(س) الگوی صبر برای امام خمینی(ره) بود، اظهار کرد: در زیارت نامه‌ای که منصوب برای حضرت زینب سلام‌الله‌علیها هست گفته شده ملائکه آسمان از صبر حضرت زینب(س) شگفت آمدند، این صبر عظیمی است که امام رحمت‌اللّٰه‌علیه هم این الگو را در زندگیشان دارند؛ حضرت زینب سلام‌اللّٰه‌علیها با آن انقلابی که در کربلا به وجود آوردند با این وجود اگر حضرت زینب نبود اصلاً معلوم نبود که ما مسلمان بودیم یا نبودیم.

وی افزود: امام رحمت‌اللّٰه هم یک الگوی عظیمی را برای خود قرار دادند مانند حضرت زینب سلام‌اللّٰه‌علیها و امام علی‌علیه‌السلام بزرگانی هستند که از وجود آنها و راه و درس آنها استفاده کرد، حضرت زینب(س) وقتی که وارد مجلس ابن زیاد می‌شود به او می‌گوید: می‌دانی که خدا با برادرت و اهل بیت تو چه کرد؟! حضرت زینب چنان جوابی به او داد که سرتاسر عظمت و بزرگی او معلوم می‌شود، حضرت زینب (س) در جواب می‌گوید: «ما رأیت الا جمیلا» امام خمینی(ره) هم دقیقاً از همین صبر‌ها الگو گرفتند و در پیشبرد انقلاب صبری پیشه کردند، که اگر کس دیگری جای ایشان بود صبرش لبریز می‌شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه کیش تصریح کرد: عامل‌های مؤثری در پیروزی انقلاب اسلامی‌بوده، که یکی از مهم‌ترین عوامل بحث دین، بحث ایدئولوژی پیاده کردن این مسئله خیلی مهمی است که امام آمدند دین را پیاده کردند اسلام مکتبی است که می‌تواند انسان را از درون و بیرون متحول کند و یک رنگ خدایی به مردم بدهد.

 کرمی ادامه داد: حضرت علی(ع) وقتی که جانشین پیامبر شدند، این دین بود که باعث شد کارهای عظیم و گسترده برای اسلام انجام شود اگر کسی دینی به جز دین اسلام را داشته‌ باشد، از آن قبول نیست و این‌ها از کسانی هستند که در آخرت ضرر خواهند کرد تمام حرکات و شعارها در زمان انقلاب اسلامی رنگ خدایی گرفته بود برای همین موفقیت‌ها در کار حاصل شد.


وی با بیان اینکه مردم به وسیله باور داشتن به دین پای کارانقلاب ایستادند، ادامه داد: مردم به وسیله دین پای کار آمدند، یکی از مسائلی که باعث شد انقلاب اسلامی پیروز بشود مردم بودند و مردم با دین خدا و با اسلام جلو رفتند.

نماینده ولی فقیه در سپاه جزیره کیش عنوان کرد: مورد دومی که باعث شد پیروزی انقلاب اسلامی حاصل شود مردم بودند مردم بسیار مهم هستند در آن زمان پیر و جوان، زن و مرد همه پای کار آمدند چهار مرکز که همیشه پای کار بودند مساجد که در همان زمان پیامبر(ص) هم همیشه برای کارهای معنوی آماده بود، حوزه علمیه نهاد روحانیت، در مورد نهاد روحانیت امام رحمت‌اللّٰه‌علیه می‌فرماید اسلام بدون روحانیت یعنی هیچ. دانشگاه‌ها و مورد چهارم بازاریان پشتیبانی‌های مالی و دفاع از امام رحمت‌اللّٰه‌علیه را در انقلاب داشتند.


کرمی مطرح کرد: امام رحمت‌اللّٰه‌علیه یک تاثیرعظیم بر انقلاب اسلامی‌داشتند و ایشان به عنوان یک رهبر کاریزماتیک صفات ویژه و ممتاز دارد خیلی اهمیت دارد، آنقدر مهر، محبت و بزرگی امام در دل‌های مردم جای گرفته که مردم حرف‌های او را بی‌چون و چرا قبول می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما هم پنج مرحله زندگی در سیره مومن نسبت به امام رحمت‌الله‌علیه داریم مرحله اول ولی شناسی: یعنی ولی فقیه را خوب بشناسیم، مرحله دوم: پذیرش ولی، مرحله سوم: ولی دفاعی یعنی از حیثیت ولی دفاع کنیم، مرحله چهارم: ولی مداری به حرف‌های ولی پایدار باشیم، مرحله پنجم: ولی ترویجی یعنی ولی فقیه را به جامعه بشناسانیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه کیش گفت: نکته مهمی که این روزها قابل استفاده است ما باید ولی ترویجی را در سرلوحه زندگی خود قرار دهیم و در راستای جهاد تبیین آن را به جامعه بشناسانیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از