حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

امام‌جمعه کیش:

حج امسال خروش مسلمانان برای آگاهی است

حج امسال خروش مسلمانان برای آگاهی است

امام‌جمعه کیش گفت: حج امسال صرفاً یک آیین دینی و مذهبی نیست؛ بلکه فرصتی برای خروش مسلمانان آگاهی و هم‌افزایی و حرکت جمعی مسلمانان در برابر ظالمین است.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا بی‌نیاز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته جزیره کیش اظهار کرد: امروز روز هفتم ماه ذی‌الحجه الحرام است سالروز شهادت امام محمدباقر علیه‌السلام، شهادت امام بزرگوار پنجمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت را تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.
 
 وی افزود: امام پنجم در سال ۵۷ هجری قمری به دنیا آمدند و ۵۷ سال زیستند؛ دارای جایگاه و شخصیت ویژه‌ای هستند در دوران کودکی جابر بن عبدالله انصاری امام باقر علیه‌السلام را می‌بینند و گفتند رسول‌الله پیامبر صلوات الله و سلام علیه بر شما سلام فرستاده است.

 
 بی‌نیاز تصریح کرد: ایام ذی‌الحجه ویژه و فرصت مغتنمی است و روایت‌ها و سفارش‌ها و اعمال ویژه‌ای داریم؛ دهم ذی‌الحجه عید بزرگ قربان است، و ان‌شاءالله ما از صابرین و صبرکنندگان باشیم، ما از این فرصت‌های ماه ذی‌الحجه و دهه اول ماه ذی‌الحجه روز عرفه و اعمال حج باید استفاده کنیم، حتی کسانی که در حج و در زیارت‌خانه خدا نیستند هم باید از این فرصت‌ها استفاده کنند حج ما باید حج ابراهیمی باشد.
 

 امام‌جمعه کیش گفت: باید همان اعمال و کارهایی که حضرت ابراهیم انجام می‌دادند پیروی شود از تعلقات دنیا بگذریم خودمان را آماده فدا کنیم فلذا انسان مؤمن باید همیشه آماده لبیک گفتن به دستور خداوند تبارک‌وتعالی باشد، اینکه در حج ما لبیک می‌گویم، یعنی خدایا دستورات تو و اوامر تو را خالصانه اجرا می‌کنیم و خودمان را برای شما و راه شما و دستورات شما قربانی و فدا می‌کنیم.
 
 
بی‌نیاز خاطرنشان کرد: دررابطه‌با حج امسال مقام معظم رهبری مدظله‌العالی فرمودند حج امسال حج برائت است، یعنی حج صرفاً یک آیین دینی و مذهبی نیست؛ بلکه فرصتی برای خروش مسلمانان آگاهی و هم‌افزایی و حرکت جمعی مسلمانان در برابر ظالمین و کفار و ملحدین است باتوجه‌به جنگ غزه و جنایات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی و حمایت‌های استکبار جهانی و آمریکا باید حج امسال محلی برای تجمیع دغدغه‌های امت اسلامی و ایجاد یک جریان جهانی برای مهار دشمنان انسانیت و عدالت و آزادی و مقابله با جنایات رژیم غاصب صهیونیستی باشد.
 
 
 وی تأکید کرد: حج امسال حج برائت است؛ یعنی حج باید موجب خیزش ضد صهیونیستی و ضدآمریکایی در جهان باشد هم بیداری اسلامی و هم بیداری جهانی را باید زمینه‌سازی کند وظیفه همه حجاج بر اساس دستور مقام معظم رهبری این است که در فرصتی چه در جلسه و اجتماع برائت از مشرکین و در چه در تمام اعمال از دشمنان برائت جویند و ایجاد حرکت قدرت آفرین و جریان‌ساز به نفع مقاومت و مردم مظلوم فلسطین بر علیه استکبار و رژیم صهیونیستی باشد و زمینه باشد.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از