حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/02/31 | 2024/05/20

Logo

امام جمعه حاجی‌آباد:

حج امسال حجت برائت است

حج امسال حجت برائت است

امام جمعه حاجی‌آباد گفت: اعمال حج امسال فرصت خوبی است تا برائت خودمان را نسبت به رژیم صهیونیستی نشان دهیم.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی دُری امام جمعه حاجی آباد با تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و فرارسیدن روز دختر گفت : ما باید در تربیت فرزند به ویژه تربیت دخترانمان دقت زیادی داشته باشیم و در این زمینه دغدغه داشته باشیم چراکه یکی از سرمایه‌های زندگی ما فرزندان ما هستندو از این رو پیامبر گرامی اسلام در زمینه تربیت فرزند می‌فرمایند فرزندان خود را اکرام کنیم و به آنها احترام بگذارید و بهترین آداب را به آنها بیاموزید.

وی افزود: ما باید حقوق کودکان و نوجوانان را باید رعایت کنیم  و نسبت به کودکان خشونت نداشته باشیم و اگر به کودکان احترام بگذاریم و به آنها توجه کنیم باعث رشد معنوی و شخصیتی آن‌ها می‌شود.

امام جمعه حاجی‌آباد در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: هفته جهانی هلال احمر را به همه داوطلبان و جمعیت هلال احمر کشور تبریک می گوییم، جمعیت هلال احمر ایران در جهان افتخار آفرینی کرده است چرا که هرکجا مشکلی بوده یا سیل و زلزله ای رخ داده است هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پای کار آمده و به مردم آسیب دیده خدمات ارائه کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی دُری امام جمعه حاجی آباد با تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و فرارسیدن روز دختر گفت : ما باید در تربیت فرزند به ویژه تربیت دخترانمان دقت زیادی داشته باشیم و در این زمینه دغدغه داشته باشیم چراکه یکی از سرمایه های زندگی ما فرزندان ما هستندو از این رو پیامبر گرامی اسلام در زمینه تربیت فرزند می فرمایند فرزندان خود را اکرام کنیم و به آنها احترام بگذارید و بهترین آداب را به آنها بیاموزید.

حقوق کودکان و نوجوانان را باید رعایت کنیم  و نسبت به کودکان خشونت نداشته باشیم و   اگر به کودکان احترام بگذاریم و بهآنها توجه کنیم باعث رشد معنوی و شخصیتی کودکان می شود.

امام جمعه حاجی آباد در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: هفته جهاتی هلال احمر رو به همه داوطلبان و جمعیت هلال احمر کشور تبریک می‌گوییم، جمعیت هلال احمر ایران در جهان افتخار آفرینی کرده است چرا که هرکجا مشکلی بوده یا سیل و زلزله ای رخ داده است هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پای کار آمده و به مردم آسیب‌دیده خدمات ارائه کرده است.

وی ادامه داد: این نهاد ارزشمند هلال احمر نه تنها در کشور عزیزمان بلکه در دنیا ما را روسفید کرده است و حتی در زلزله‌ای که در ترکیه رخ داد جز اولین کسانی بودند که در آنجا حضور پیدا کردند و به مردم ترکیه خدمت‌رسانی کردند.

دری گفت: این نهاد ارزشمند نه تنها در کشور عزیزمان بلکه در دنیا ما را روسفید کرده اند و حتی در زلزله ای که در ترکیه رخ داد جز اولین کسانی بودند که در آنجا حضور پیدا کردند و مردم ترکیه خدمت‌رسانی کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی دُری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان‌ و کارگزاران حج گفت: حج امسال حج برائت است و  آنچه امروز در غزه اتفاق می افتد شاخص عظيمی است که‌ در تاریخ می ماند و راهش را نشان خواهد داد و امسال به مددالهی حج برائت نقطه عطف  بیداری اسلامی و جهانی در دنیا است واین اتفاق باعث می شود که رژیم صهیونیستی که خاک فلسطین را غصب کرده و در حال کودک‌کشی است روز به روز به زوال نزدیک شود.

امام جمعه حاجی‌آباد افزود: مشکل غزه و فلسطین، مشکل جهان اسلام است و باید مسلمان جهان بر علیه اسرائیل اقدام کنند و مبادا مسلمانان از آن دانشجوی دانشگاه آمریکا در حمایت از مردم فلسطین عقب بمانند و اعمال حج امسال فرصت خوبی است تا برائت خودمان را نسبت به رژیم صهیونیستی نشان دهیم.

امام جمعه حاجی‌آباد با اشاره به برگزاری جشنواره ملی داستان‌نویسی در شهرستان حاجی‌آباد گفت: برگزاری اینگونه جشنواره‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است و ما باید از این جشنواره‌ها حمایت کنیم و جایگاه علمی، فرهنگی و اجتماعی شهرستان حاجی‌آباد را در سطح استان و کشور ارتقاء دهیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از