حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

خطیب جمعه میناب:

جهاد تبیین لازمه مشارکت بالا در انتخابات است

جهاد تبیین لازمه مشارکت بالا در انتخابات است

امام جمعه میناب جهاد تبیین را لازمه مشارکت بالا در انتخابات پیش روی دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان میناب ضمن تبریک میلاد حضرت عیسی مسیح به همه خصوصاً مسيحيان کشور، اظهار کرد: حضرت مسیح پیامبری مجاهد و اهل مبارزه با طاغیان زمانش بود و اتحاد جبهه ایمان و پیروان پیامبران الهی در برابر کفر و دنیاپرستی را ضروری دانست و تأسی به آن حضرت را خصوصا در مبارزه با ظلم برای همه خصوصا مسیحیان جهان امری ضروری است.


امام جمعه شهرستان میناب به یکی از تمثیلات اخلاقی آن پیامبر الهی اشاره کرد و افزود: طالب دنیا مانند کسی است که آب دریارا می‌نوشد، هرچه بیشتر بنوشد، تشنه‌تر می‌شود تا جایی که او را می‌کشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی به مناسبت روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی به فلسفه نام‌گذاری این روز پرداخت و گفت: این نام‌گذاری نشان می‌دهد که مواجهه ما با بحران‌ها و بلایای طبیعی باید واقع‌بینانه باشد و علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد و این نام‌گذای روزها، ضرورت مدیریت بحران را به مسئولان یادآوری می‌کند و برای مسئولان مربوطه هم دانش مدیریت بحران و هم مدیریت دانش لازم است.

خطیب جمعه میناب، ضمن تبریک روز نهضت سواد آموزی به همه پرسنل خدوم آن، سوادآموزی و نظام تعلیم خواندن و نوشتن را یکی از مهم‌ترین و مبارک‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست.


وی به رشد کمی و آماری نرخ باسوادی در کشور قبل از انقلاب و زمان حاضر پرداخت و بیان کرد: نرخ باسوادی در بازه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال قبل از انقلاب در حدود ۴۷ درصد بود و در حال حاضر به ۹۷ درصد رسیده است و نهضت سواد‌آموزی در آغاز مردم‌محور و تولیف‌مدار بود و الان هم باید مردم‌محور باشد نه دولت‌محور، و امید است که زمانی فرا برسد که جشن ریشه‌کنی بی‌سوادی در کشور و در شهرمان برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی، سالروز وفات حضرت ام البنین (س) را تسلیت گفت و روز تکریم مادران و همسران شهدا را گرامی داشت و گفت: حضرت ام البنین (س) الگوی تربیت حماسی است و مادران و همسران شهدا، ام‌البنین‌های انقلاب اسلامی هستند، همان‌گونه که حضرت ام‌البنین (س) حماسه‌سازان کربلا را تربیت کرد، حماسه‌سازانی چون عباس، عبداله، جعفر و عثمان که با شجاعت تمام، جانشان را فدای امام و ولی شان نمودند.


وی ادامه داد: ام‌البنین‌های ایران اسلامی هم حماسه‌سازان هشت سال دفاع مقدس را تربیت نمودند و در صبر، فداکاری و ایثار هم به حضرت ام‌البنین (س) اقتدا می‌نمایند، اگر شهدا، نیمه روشن ماه تابان انقلاب اسلامی‌اند مادران و همسران شهدا نیمه پنهان ماه انقلاب اسلامی اند که هم درجه با شهدا هستند.

خطیب جمعه میناب با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که انتخابات را مظهر قوت ملی دانسته‌اند، توجه همه مردم و مسئولان، خصوصا نهادهای ناظر و مجری، نخبگان جامعه به چهار راهبر مشارکت بالا، رقابت، سلامت و امنیت انتخابات را امری لازم دانست.


وی با بیان اینکه البته در نظام مقدس جمهوری اسلامی امنیت و سلامت همیشه در نصاب بالایی برقرار بوده است، خاطرنشان کرد: مشارکت بالا و رقابتی بودن انتخابات، اهمیت زیادی دارد. این چهار راهبرد انتخابات؛ مظهر قوت ملی می‌شوند و اقتدار نظام را نشان می‌دهد و دشمن را مایوس می‌کند لذا همه با هم به جهاد تبیین برای مشارکت بالا در انتخابات بپردازیم.

ابراهیمی در پایان به فرسودگی لوله‌های آبرسانی شهر میناب پرداخت و از مسئولان استان خواست که فکر اساسی برای تأمین منابع مالی و حل مشکل مردم داشته باشند.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از