حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

با حضور رئیس جمهور؛

جلسه شورای اداری استان هرمزگان تشکیل شد

جلسه شورای اداری استان هرمزگان تشکیل شد

جلسه شورای اداری استان هرمزگان با حضور رئیس جمهور در بندرعباس تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اداری استان هرمزگان که عصر امروز جمعه در سالن اجتماعات ندسا تشکیل شد، با تأکید بر اینکه مبارزه با فساد،‌ تبعیض و آسیب‌های اجتماعی در دستور کار همه ما قرار دارد، گفت: رونق اقتصادی،‌ رونق تولید و ایجاد اشتغال موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود؛‌ هر چه در این زمینه تلاش بیشتری صورت بگیرد،‌ آسیب‌های بیشتری برطرف خواهد شد.

وی افزود: برخی از کشورها نسبت به ایران مقدار بسیار کمی ساحل دارند، اما تولید ناخالص آن‌ها نزدیک به ۵۰ درصد است، این عدد برای تولید کشور ما ۳ درصد است که باید افزایش پیدا کند؛ یکی از مخاطبان مهم سیاست اقتصاد دریا که رهبری اعلام کردند، استان هرمزگان است.

رئیس جمهور بیان کرد: اقتصاد دریا می‌تواند سرمایه و مشارکت اجتماعی را افزایش دهد و نشاط اجتماعی مردم را روز به روز بیشتر کند

مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز به ارائه گزارش اقدامات دولت سیزدهم در استان هرمزگان پرداخت و گفت: در ابتدای دولت برنامه پیشرفت مردم اساس هرمزگان( پیمان) را در استان آغاز کردیم و چهار محور رشد اقتصادی، مردمی‌سازی اقتصاد، عمران و زیرساخت و مردم‌یاری را به عنوان اولویت‌های خود پیش بردیم. 

وی، ساماندهی صدور مجوز برای صیادان در کنار بازسازی سه مرکز تقویت ذخایر آبزیان، افزایش ظرفیت تولید ماهی در قفس از چهار هزار و ۲۰۰ تن به ۱۱ هزار و ۴۰۰ تن، برقراری امکان صید در اقیانوس هند، برق‌رسانی به مزارع میگو، افزایش ۸۵ درصدی کشت گلخانه‌ای، احداث مزارع مکانیزه نخیلات، احیا، نوسازی و تجهیز ۳ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری، اجرای خطوط انتقال آب، احیای ۴۰ واحد صنعتی غیر فعال و افزایش ۶۶ درصدی ظرفیت صنایع تبدیلی اهم اقدامات حوزه شیلات و کشاورزی معرفی کرد و افزود: در صدور اسناد مالکیت با همکاری قوه قضائیه سند ۶۸ هزار هکتار از اراضی استان صادر شد، تثبیت مستثنیات از ۶ هزار هکتار به ۷۶ هزار هکتار افزایش یافت و و رفع تداخلات ارضی نیز به ۳۳۰ هزار هکتار افزایش یافت.

 بهره‌برداری از ۳۰۵ تخت بیمارستانی جدید، افزایش تخصیص ۱۲ هزار میلیارد ریال به بخش درمان و بازگشایی ۸۸۳ کیلومتر، راه‌اندازی نیروگاه برق لارک، ایجاد پنجمین پارک توسعه اقتصاد دیجیتال، کاشت ۵ میلیون اصله نهال، ساخت ۱۱۵ سازه آبخیزداری، جذب سرمایه و بهبود محیط سرمایه کاهش نرخ بیکاری از ۱۵ و هشت دهم به ۱۱ و نیم درصد و کسب رتبه نخست ایجاد اشتغال را از دیگر دستاوردهای مورد اشاره استاندار هرمزگان بود.

دوستی اضافه کرد: در فاصله سفر اول و دوم رییس جمهور ۶۱۰ واحد راکد تولیدی احیا شد و حساب‌های بانکی برخی صنایع به استان برگردانده شد و با برنامه ریزی رتبه نخست امنیت سرمایه گذاری و رتبه نخست تکمیل طرح‌های سرمایه گذاری به هرمزگان رسید.

جلوگیری از مدیران پروازی در صنایع هرمزگان 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در این جلسه، فرهنگ را زیربنای انقلاب اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی در وهله اول یک انقلاب فرهنگی بود و اولویت فرهنگ در انقلاب اسلامی مشهود است.

وی، اولویت قرار دادن موضوع فرهنگ در تخصیص منابع را نوعی سرمایه‌گذاری دانست و افزود: بخش اعظمی از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد دریاپایه معطوف به حوزه فرهنگ است. اینکه ایشان تاکید می‌کنند باید اقتصاد دریاپایه به فرهنگ عمومی مردم ساحل‌نشین تبدیل شود نشان دهنده اهمیت فعالیت در این زمینه است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با بیان اینکه استان‌ها باید در قالب یک برنامه و راهبرد برنامه‌های فرهنگی خود را پیش ببرند، گفت: برش استانی سند مهندسی فرهنگی استان هرمزگان تدوین شده و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز رسیده است. تمام مقدمات اولیه اجرایی این سند از جمله تقسیم وظایف دستگاه‌ها، آگاه‌سازی دستگاه‌ها از فرایند اجرای سند، همگرایی سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌‌های مرجع و ... انجام شده است و منتظر تامین بودجه این سند از سوی دولت هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، مناطق آزاد را به شرط اتخاذ تصمیمات مناسب، یک ظرفیت برای تمام کشور دانست و اظهار کرد: مردم استان هرمزگان مانند استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان مطالبه تردد خودروها با پلاک مناطق آزاد در سرزمین اصلی هرمزگان را دارند که امیدوارم با طرح موضوع در هیات دولت مقدمات تحقق این امر فراهم شود.

وی، نقش‌آفرینی در کادر مدیریتی استان هرمزگان را یکی از مطالبات جدی جوانان هرمزگان دانست و تشریح کرد: حضور جوانان استان هرمزگان باید در لایه‌های مختلف مدیریتی صنایع مستقر در هرمزگان افزایش یابد و از حضور مدیران پروازی جلوگیری شود.

در ادامه این جلسه، وزرا و معاون اجرایی رئیس‌جمهور و همچنین رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گزارشی از بازدیدهای میدانی ار نقاط مختلف استان هرمزگان ارائه دادند.

سپس محمد آشوری رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان نیز درخصوص مشکلات و مسائل استان به ایراد سخن پرداخت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از