حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

آشنایی با یکی از عجایب هفت‌گانه جزیره قشم؛

جزایری که با جذر دریا نمایان می‌شوند

جزایری که با جذر دریا نمایان می‌شوند

جزایر ناز به هنگام مد آب کاملاً در زیر آب قرار می‌گیرند و با جذر آب سر از دریای نیلگون خلیج‌فارس در می‌آورند و در دامان خشکی قرار می‌گیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز، هر گوشه‌ای از کشور عزیزمان ایران دارای مناطقی بکر گردشگری بوده که گردشگر و توریست با سلایق مختلف می‌تواند هر نقطه‌ای از ایران آباد و آزاد را انتخاب کند.شمال کشور با دریا و جنگل‌های سرسبز آن، مرکز و کویر آن، جنوب و دو دریای بزرگش همه‌وهمه دست‌به‌دست هم داده تا کشورمان برای سلیقه‌های مختلف منطقه‌ای گردشگری داشته باشد.

خداوند جای‌جای این کشور عزیزمان را به‌گونه‌ای نقاشی کرده که در یک‌فصل می‌توان چندین آب‌وهوا را در کشور تجربه کرد؛ به‌طوری‌که در حال حاضر اکثر مناطق هوا رو به خنکی رفته و دیگر نیازی به وسایل سرمایشی نیست در جنوب کشور و در استان هرمزگان همچنان مردم این خطه با گرما و شرجی دست‌وپنجه نرم می‌کنند؛ همین تفاوت‌هاست که زیبایی‌ها را آفریده است.

 

جزایری که با جذر دریا نمایان می‌شوند

هرمزگان به‌عنوان جنوبی‌ترین نقطه کشور این روزها میزبان افرادی هست که سرمای زیاد را دوست ندارند و علاقه دارند گرمای جنوب را در پاییز تجربه کنند؛ هر چند که از اوایل آبان‌ماه هوای هرمزگان رو به خنکی و بهار گونه می‌رود و در آن زمان سفر به هرمزگان افزایش می‌یابد.

هرمزگان دارای مناطق بکر و طبیعی فراوانی بوده که هر گردشگر تنها با یک سفر به جنوب؛ هرمزگان را در لیست سفرهای هر ساله خود قرار می‌دهد؛ داشتن قریب به ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر نوار ساحلی، داشتن ۱۴ جزیره رنگارنگ، وجود مراکز بزرگ خرید، داشتن مناطق طبیعی، آبشارهای فراوان، دو دریای بزرگ و... همه اینها مزید بر علتی می‌شود که هرمزگان منطقه‌ای گردش‌پذیر باشد.

 

جزایری که با جذر دریا نمایان می‌شوند

یکی از جاذبه‌های زیبا و شگفت‌انگیز جزایر ناز در جزیره قشم به شمار می‌رود که با نازکردن خود در دریا و منت‌کشیدن زمین برای در دامن گرفتن آن شهرت یافته است.

جزایر ناز یکی از عجایب هفت‌گانه جزیره قشم به شمار می‌رود؛ در روزگاران قدیم این صخره‌ها را که هنگام جذر سر از آب در می‌آورند مکانی برای استراحت صیادان محلی به شمار می‌رفت که بر روی این صخره‌ها نیز اتاق‌‌هایی درست کرده‌اند.

جزایر ناز که در ۲۲ کیلومتری شهر قشم قرار دارد دید و بازدید از آن تنها با جذر و مد دریا امکان‌پذیر است و این جزایر به هنگام مد آب کاملا در زیر آب قرار می‌گیرند و با جذر آب سر ازدریای نیلگون خلیج‌فارس در می‌آورند و در دامان خشکی قرار می‌گیرند.

 

جزایری که با جذر دریا نمایان می‌شوند

برای رفتن به جزایر ناز باید یک فرد محلی به‌عنوان راهنما همراه گردشگر قرار بگیرد و کاملاً بر جذر و مد دریا آگاهی کامل داشته باشد؛ زیرا تقریباً یک‌کیلومتری از دریا که هنگام جذر دریا آب به پایین رفته و می‌توان به‌راحتی به جزایر ناز رفت ممکن است هنگامی که در این جزایر به خوشگذرانی و تفریح مشغول هستید دریا دوباره مد کند و شما در جزیره بمانید که راهی برای برگشت ندارید مگر اینکه با قایق‌های کوپک گردشگری باز گردید.

یکی از زیبایی‌‌های جزایر ناز منظره‌ای متفاوت از خلیج‌فارس، جزیره لارک، تنگه هرمز و ساحل قشم از بلندی‌های این جزایر که ارتفاع آنها ۵ تا ۱۰ متر از سطح دریا است را می‌توان مشاهده کرد.

نزدیکی جزایر ناز تفریحات دریایی مانند شترسواری، قایق‌سواری و... وجود دارد که در کنار آن شترهای تزیین شده‌ای نیز وجود دارد که برای سواری کردن و گرفتن عکس با آن بسیار زیبا هستند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از