حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/02/26 | 2024/05/15

Logo

همزمان با روز ملی خلیج‌فارس برگزار شد؛

اختتامیه چهاردهمین جشنواره فرهنگی‌هنری خلیج‌فارس در بندرعباس

اختتامیه چهاردهمین جشنواره فرهنگی‌هنری خلیج‌فارس در بندرعباس

مراسم چهاردهمین جشنواره فرهنگی هنری خلیج‌فارس با حضور معاون امور مجلس ریاست جمهوری، در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ اسمعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در آئین اختتامیه جشنواره خلیج فارس که صبح امروز در سالن اجتماعات فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار شد، از برگزاری ۳۰ برنامه ملی، منطقه‌ای و محلی به مناسبت روز ملی خلیج فارس امسال در استان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها از تاریخ ۳۱ فروردین‌ماه با اجرای تئاتر پرفورمنس در شهرستان بندرخمیر آغاز شد.

وی در ادامه، جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس را یکی ازمهم‌ترین برنامه‌های هفته ملی خلیج فارس عنوان کرد و افزود: این جشنواره با حضور ۱۱ گروه موسیقی ملی از روز جمعه هفتم اردیبهشت‌ماه آغاز شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان همچنین جشنواره ملی فیلمنامه‌نویسی خلیج‌فارس با موضوع «خلیج‌فارس» را از دیگر برنامه‌های امسال بزرگداشت روز ملی خلیج فارس ذکر کرد.

 جهانگیری تصریح کرد: ۸۱ اثر برای شرکت در این جشنواره به دبیرخانه ارسال شده که از این تعداد، ۹ اثر به بخش پایانی راه یافته است.

وی بیان کرد: روز ۲۹ فروردین ۱۳۶۷، شهیدان دارا و رئیسی،، جان خود را فدا کردند و آب‌های خلیج‌فارس را به دست آنها سپردیم و خیالمان بابت امنیت مرزهای خلیج‌فارس با حضور قدرتمند نیروهای نظامی راحت است، تا کسی جرأت نگاه چپ به آنها نداشته باشد، لذا نگهبانی و پاسداری از مرزهای فرهنگی این خطه نیز بر عهده من و همکاران بنده است.

گفتنی‌است، آئین گرامیداشت روز ملی خلیج‌فارس اختتامیه برنامه‌های فرهنگی هنری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری خلیج‌فارس با حضور سیدمحمد حسینی معاون امور مجلس ریاست جمهوری، مدعوین، نمایندگان مجلس، هنرمندان، اهالی رسانه و مطبوعات در سالن فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از