حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

آشنایی با شهدای فراجا هرمزگان در سال1402؛

جان‌برکفانی که در دریا و خشکی به شهادت‌رسیدند

جان‌برکفانی که در دریا و خشکی به شهادت‌رسیدند

سبزپوشان فراجا درس ایثار و از خودگذشتگی را از هم‌سنگران خود آموخته‌اند؛ همان‌هایی که در راه مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ از جان شیرین خود گذشتند تا امنیت ایران اسلامی پایدار بماند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی هرمز؛ هفته نیروی انتظامی فرصتی مغتنم برای پاسداشت رشادت‌های غیور مردانی است که با خدای خود عهد بسته‌اند تا پای جان برای رفاه، آسایش و پچامنیت بایستند؛ جان‌برکفانی که ساعت، روز باشد یا شب برایشان معنا ندارد همیشه برای مبارزه با ظلم و ظالم آماده هستند.

 

بی‌شک شهدا الفبای از خودگذشتگی برای امنیت را برای همه ما مشق کرده‌اند و ما نیز باید با عمل به سیره عملی راه شهدا شاگردانی خوبی برای آنها باشیم.

 

هرمزگان که در جنوبی‌ترین نقطه کشور قرار دارد با قرارگیری در کنار دو دریای بزرگ خلیج‌فارس و عمان، همچنین همسایگی با کشورهای مختلف حوزه خلیج‌فارس منطقه‌ای مهم به شمار می‌رود که کار را برای جان‌برکفان نیروی انتظامی بیش‌ازپیش سخت می‌سازد.

 

مبارزه با قاچاق کالا و جلوگیری از ورود غیرمجاز انواع کالاها به کشور، جلوگیری از قاچاق سوخت به خارج از کشور برای پایدار ماندن اقتصاد و تولید از حمایت داخلی تنها یکی از کارهای غیور مردان فراجا در هرمزگان به شمار می‌رود که در این راه نیز شهدای فراوانی در سال‌های اخیر تقدیم انقلاب شده است.

 

استان هرمزگان در سال جاری در عملیات‌های مختلف از تعقیب و گریز در دریا برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر گرفته تا ساحل و خشکی برای مبارزه با قاچاق کالا و سودان مرگ پنج شهید گران‌قدر را در این راه تقدیم امنیت و انقلاب کرده است.

 

گزارش زیر آشنایی مختصر با پنج شهید هرمزگان است که در سال جاری شربت شهادت را نوشیده‌اند.

جان‌برکفانی که در دریا و خشکی به شهادت‌رسیدند

 سعید مریدی از کارکنان فراجا در استان هرمزگان ۲۲ فروردین‌ماه سال جاری در منطقه رودخانه‌بر از توابع شهرستان رودان در درگیری با اشرار مسلح قاچاقچی مواد مخدر به شهادت رسید.

 

وی از ناحیه سینه مورد اصابت گلوله اشرار قاچاقچی قرار گرفت.

 سعید مریدی از کارکنان فرماندهی انتظامی هرمزگان در شهرستان رودان و رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر فراجا در رودان بوده است.

 

 از این مأمور وظیفه‌شناس که برادر شهید عباس مریدی از شهدای هشت سال دفاع مقدس است، سه فرزند به یادگار مانده است.

جان‌برکفانی که در دریا و خشکی به شهادت‌رسیدند

شامگاه روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ مرزبانان مبارزه با مواد مخدر فرماندهی مرزبانی استان هرمزگان در آب‌های خلیج‌فارس با یک باند اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر درگیر و در این درگیری مسعود پرکاس رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر مرزبانی استان هرمزگان بر اثر اصابت گلوله قاچاقچیان و سوداگران مرگ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
 

قاچاقچیان پس از درگیری اولیه و زخمی‌شدن تعدادی از اعضای باند از محل متواری شدند.

جان‌برکفانی که در دریا و خشکی به شهادت‌رسیدند

۲۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری مأموران انتظامی شهرستان بندرلنگه از جابه‌جایی مواد مخدر به‌وسیله یک دستگاه سواری در حوزه بخش شیبکوه مطلع و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

 

فرمانده پاسگاه انتظامی چارک بندرلنگه و همراهان به یک دستگاه خودرو سواری که به‌وسیله دستگاه خودروی دیگر همراهی می‌شد مشکوک شدند و نسبت به توقف آن اقدام کردند؛ قاچاقچیان به دستور ایست پلیس توجه نکرده و فرار کردند.
در این تعقیب و گریز خودروی همراه قاچاقچیان با ضربه‌زدن به خودروی مأموران منجر به واژگونی خودروی نیروی انتظامی شده که در این حادثه سرگرد محمدرضا اسدالهی فرمانده پایگاه انتظامی چارک به شهادت رسید.

جان‌برکفانی که در دریا و خشکی به شهادت‌رسیدند

در اجرای مأموریت مشترک مأمورین دریابانی و انتظامی بندرعباس در مقابله با قاچاق کالا و مشروبات الکلی که در ششم مهرماه در مناطق ساحلی بندرعباس (خور کولقان) انجام شد، سعید پناهی فرمانده دلاور عملیات یگان امداد بندرعباس در عملیات تعقیب و گریز قاچاقچیان به فیض شهادت نائل آمد.

 

در این عملیات بالغ بر ۲ هزار قوطی انواع مشروبات الکلی کشف و ضبط گردید.

جان‌برکفانی که در دریا و خشکی به شهادت‌رسیدند

 در ساعت ۹ صبح مورخه ۲۱ شهریور ماه ۱۴۰۲، مأموران انتظامی ایستگاه بازرسی شهید سیاوشی مهربونجی شهرستان سیریک در محور سیریک - جاسک به دستگاه تریلی حامل کالای قاچاق مظنون و دستور ایست صادر کردند.

 

عرب گفت: راننده خودرو با بی‌توجهی به ایست مأموران از محوطه ایست و بازرسی خارج گردیده که در این حین دو نفر از مأمورین با موتورسیکلت اقدام به تعقیب خودرو نموده که متأسفانه راننده توجهی کرده و با حرکات مارپیچ قصد زیر گرفتن مأمورین را داشته که نظامیان مذکور به دلیل انسداد جاده به سکوی سیمانی پل برخورد کرده‌اند.

 

در این حادثه، هر دو مأمور مجروح و یکی از آنان به هویت علی اولادحسین به علت شدت جراحات وارده در صحنه، به فیض شهادت نائل گردید.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از