حالت تاریک

امروز : پنج‌شنبه, 1403/02/20 | 2024/05/09

Logo

امام جمعه‌های هرمزگان تاکید کردند:

تولید مردمی رونق اقتصادی به دنبال دارد

تولید مردمی رونق اقتصادی به دنبال دارد

امام جمعه‌های هرمزگان گفتند: تولید مردم پایه چه در بحث کلان و چه خرد روتق اقتصادی را در جامعه به دنبال دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ امام جمعه‌های هرمزگان گفتند: تولید مردم پایه چه در بحث کلان و چه خرد روتق اقتصادی را در جامعه به دنبال دارد.

پایه رفع مشکلات اقتصادی، تولید است

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: تقارن آغاز سال جدید با ماه مبارک رمضان لطف خداوند متعال است و امیدوارم این سال را با بندگی خدا شروع کنیم و عید واقعی برای مومنان به تعبیر امام علی(ع) روزی است که در آن گناه صورت نگیرد.

 

عبادی‌زاده با بیان اینکه رهبر حکیم انقلاب هر سال یک نقشه راهی را برای جامعه، مسئولان و مردم ما ترسیم فرموده‌اند و این نقشه راه به معنای این نیست که فقط برای این سال است بلکه با مطالعه مشکلات کشور و مطالعه مسائلی که جهان اسلام هم در عرصه بین‌المللی و داخلی حضرت آقا مطالعه و سال‌ها را نام‌گذاری می‌کنند، گفت: کلیدواژه‌هایی که به عنوان شعار سال انتخاب می‌کنند اینها تنها برای برگزاری همایش‌ها و زدن چند تابلو نیست بلکه این‌ها برای این است که ما بتوانیم مسیر را به خوبی انتخاب کنیم و امروز همه ما می‌دانیم مشکل کشور ما اقتصادی است و به همین دلیل حضرت آقا چندین سال است که تمرکزشان بر این مسئله است.

 

وی ادامه داد: پایه رفع مشکلات اقتصادی، تولید است و اگر می‌خواهیم جلوی تورم بگیریم، اشتغال بالا رود باید تولید را افزایش داد و امروز پسندیده نیست که کارخانه‌ای در کشور داشته باشیم که تعطیل و بدون استفاده باشد دولت باید یک خیز دیگر با کمک سایر دستگاه از قوه قضاییه گرفته تا دیگر نهاد‌ها کارخانه‌های تعطیل و راکت را به چرخه تولید باز گرداند و تعیین تکلیف کنند.

تاکید معظم‌له بر مشارکت مردم در میدان‌های مختلف

امام جمعه جزیره کیش بیان کرد: سال ۱۴۰۲ گذشت و در خصوص سال گذشته مباحث مختلفی قابل طرح است که من یکی دو مورد رو مختصر در این خطبه اول سال تقدیم شما بزرگواران خواهم کرد نکته اول فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی در طول سال گذشته است بیش از ۵۶ دیدار عمومی و مهمی داشتند که مسائل زیادی را مطرح کردند این نکته را عرض می‌کنم از باب اینکه از همه مباحثی که مطرح شده چند مورد رو به عنوان نمونه عرض کنم و اینکه اون نکاتی که در سال گذشته گفته شد برای امسال ما هم باید نقشه راه باشد مورد توجه یکی از مباحثی که از ابتدای سال مقام معظم رهبری با توجه به شناخت عمیقی که از اوضاع جهان و کشور دارند مسئله تاکید بر انتخابات و مشارکت حداکثری مردم بود.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم بگوییم فعال‌ترین شخصیت در نظام جمهوری اسلامی در سال گذشته برای دعوت از مردم برای حضور حداکثری در انتخابات را بخواهیم معرفی کنیم قطعا مقام معظم رهبری مدظله العالی بودند و این یعنی تأکید بر اینکه مردم باید در همه صحنه‌ها و میدان‌ها حضور فعال داشته باشند.

شعار سال با تلاش و اتحاد محقق می‌شود

امام جمعه حاجی‌آباد با اشاره به تعیین شعار سال توسط مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم گفت: با توجه به نام‌گذاری‌های سال‌های اخیر به موضوع مهم تولید توسط رهبر معظم انقلاب در می‌یابیم که یکی از پراهمیت‌ترین مباحث کشور بحث اقتصادی است که مهم‌ترین راه برطرف کردن مشکلات اقتصادی نیز جهت و رشد تولید در کشور است چرا که وقتی تولید جهش پیدا کرد اشتغال نیز افزایش می‌یابد و به دنبال آن نیز زندگی‌های مردم رونق پیدا می‌کند، برای مثال وقتی برای جوانی اشتغال ایجاد شود آن جوان می‌تواند ازدواج کند و وقتی خانواده تشکیل شد جامعه احياء می‌شود و این جامعه پویا رو به جلو و پیشرفت حرکت می‌کند و همچنین با افزایش تولید، صادرات نیز رونق پیدا می‌کند که این صادرات می‌تواند برای کشور ارز آوری داشته باشد و تورم را نیز کاهش دهد که این کاهش تورم در برطرف شدن مشکلات اقتصادی کشور بسیار اهمیت دارد.

 

دری بیان کرد: اگر بخواهیم در جهش تولید موفق باشیم باید هم مسئولان و هم مردم پای کار بیایند چراکه تحقق بخشیدن به شعار سال با دو بال امکان پذیر است، بال اول مسئولان هستند و بال دوم مردم هستند، مسئولان باید موانع تولید را برطرف کنند و مردم هم باید در تولید مشارکت گسترده و قوی داشته باشند و وقتی این دو بال در کنار یکدیگر تلاش کنند این کار بزرگ شکل می‌گیرد و شعار سال محقق می‌گردد.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که شعار سالِ گذشته به طور مطلوب شکل نگرفت، پس با این کلام رهبری ما متوجه می‌شویم که در تحقق شعار سال گذشته کم کاری‌هایی صورت گرفته و اگر در سال‌های اخیر به فرمان رهبر انقلاب در خصوص تولید و اقتصاد به طور کامل عمل می‌کردیم، تا به امروز مشکلات اقتصادی کشور تا حد زیادی برطرف شده بود.

لزوم تسهیل ازدواج برای جوانان در جامعه

امام جمعه میناب با انتقاد شديد از تجمل‌گرایی و ترویج آداب و رسوم غیر شرعی در برگزاری مراسم ازدواج جوانان طي سال‌هاي اخير در سراسر كشور افزود: دستورات اخلاقی اسلام در مورد آسان گرفتن ازدواج به قدری متین و ظریف است که با توجه به آنها، پایین‌ترین طبقات جامعه به راحتی می‌توانند ازدواج کنند و به تشکیل خانواده اقدام نمایند كه اگر اين مهم عملي شود بخش زيادي از مشكلات كنوني جامعه كاهش پيدا مي‌كند.

 

ابراهیمی با بيان اينكه در کشور بیش از ۱۰ میلیون نفر دختر و پسر مجرد ازدواج نکرده وجود دارد، بايد آموزه هاي ديني را در حوزه‌هاي مختلف زندگي در بين اقشار مختلف مردم به ويژه نسل جوان ترويج داد، اظهار کرد: الگو گرفتن از شیوه زندگی پیامبر اسلام(ص )، اصحاب ایشان و بزرگان دین و همچنين دقت در گفتار آنها نشان دهنده این امر است که مسلمانان باید ازدواج را آسان بگیرند و اين سنت حسنه و دستور الهي را به خوبي اجرا كنند.

 

 فرزندآوری مطابق با فطرت بشر و مطلوب خداوند کریم است

حجت الاسلام والمسلمین جواد اسماعیل‌نیا اظهار کرد: بزرگترین تهدید آینده کشور ایران، خطر کاهش جمعیت است اگر از فرصت پنجره جمعیتی طلایی که در آن هستیم استفاده مطلوب نکنیم به زودی به کشوری پیر، وابسته و ضعیف تبدیل خواهیم شد.

امام جمعه پارسیان گفت: بر این اساس هم دولتمردان باید برای حل این مشکل ورود جدی کنند و هم هر کس ایران را دوست دارد باید در این مسئله بی‌تفاوت نباشد؛ آیات متعدد قرآن و روایات مختلف فرزندان را زینت و مصداق امداد الهی معرفی می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین جواد اسماعیل نیا در خطبه دوم ضمن گرامی‌داشت میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام، خیرین را فرشتگان نجاتی معرفی کرد که از آنچه خدارزقشان کرده استفاده می‌کنند و به کمک بندگان نیازمند خدا می پردازند، گفت: انتخاب شعار (جهش تولید با مشارکت مردم) توسط رهبر عزیز انقلاب به این معناست که دولت باید اقتصاد را به معنای واقعی کلمه به مردم بسپارد و زمینه مردمی شدن اقتصاد را فراهم کند.

وی خاطر نشان کرد: رهبر عزیز انقلاب در دیدار با اقشار مختلف مردم فرمودند: باید با برنامه‌ریزی و تلاش مسئولان، زمینه ورود و بسیج همت‌ها، سرمایه‌ها و ابتکارات ملت در عرصه اقتصاد فراهم شود تا شعار سال محقق گردد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از