حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/06/11 | 2024/09/01

Logo

تحقق توسعه نیازمند گسترش خطوط ریلی است
مدیرکل راه آهن استان هرمزگان:

تحقق توسعه نیازمند گسترش خطوط ریلی است

مدیرکل راه آهن استان هرمزگان با اشاره به نقش تاثیرگذار حمل و نقل ریلی در توسعه گفت: کشورها برای توسعه، تلاش می‌کنند سهم ریلی خود را افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ علیرضا نصیری برازنده عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران، یکی از مدهای حمل و نقلی پیشران در توسعه، حمل و نقل ریلی عنوان کرد و گفت: این نوع حمل و نقل به لحاظ منطق اقتصادی و محیط زیستی در دنیا کاملا اقتصادی در نظر گرفته می‌شود و کشورها برای توسعه اقتصادی سعی می‌کنند سهم حمل و نقلی خود را افزایش دهند. 

وی در ادامه افزود: در کشور جمهوری اسلامی ایران نیز در چند سال اخیر توجه ویژه‌ای به این امر مهم شده و در حوزه حمل و نقل ریلی و بار، و همچنین اتصال آنها به شبکه ریلی بیانگر آن است که توجه ویژه‌ای به حمل و نقل ریلی معطوف شده است.

مدیرکل راه آهن استان هرمزگان تصریح کرد: به تبع آن در منطقه هرمزگان که خطوط ریلی آن در مسیر سه استان یزد، کرمان و هرمزگان واقع شده است، یک هزار و ۲۰۲ کیلومتر خط اصلی و ۴۰۰ کیلومتر خط فرعی دارد که در مجموع حدود یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر خطوط آن است.

وی بیان داشت: به دلیل قرار گرفتن مراکز چشمه‌های بار مهم مثل معدن گل گهر، سرچشمه و بندر شهید رجایی و... که در مسیر منطقه هرمزگان قرار دارند، جزو چند منطقه برتر ریلی در کشور محسوب می‌شوند که توجه ویژه‌ای به حمل و نقل ریلی در این منطقه بوده و سهم بسزایی در حمل و نقل ریلی خواهد داشت.

مدیرکل راه آهن استان هرمزگان ادامه داد: در حوزه تناژ بارگیری در سال گذشته توانستیم ۶ میلیون تن بار، بارگیری و به مراکز مورد نیاز ارسال شد، همچنین ۹ میلیون تن هم تخلیه بار داشتیم که در مجموع در سال گذشته حدود ۱۵ میلیون تن تخلیه و بارگیری صورت گرفته است.

نصیری برازنده بیان داشت: این رقم نشان می‌دهد راه آهن منطقه هرمزگان سهم بسزایی در تخلیه و بارگیری در سطح کشور داشته است به‌گونه‌ای که ۲۰ الی ۲۵ درصد از سهم ریلی کشور در منطقه هرمزگان رقم خورده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از