حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

کارشناس هواشناسی هرمزگان:

تمهیدات لازم جهت تردد شناورهای مسافربری صورت گیرد

تمهیدات لازم جهت تردد شناورهای مسافربری صورت گیرد

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: با توجه به مواج شدن دریا از تردد شناورهای سبک در محدوده تنگه هرمز و شرق جاسک خودداری شود و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری صورت گیرد.

مرضیه سی‌سی‌پور در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز» اظهار کرد: طی روز جاری در برخی نقاط استان ناپایداری وضعیت جوی و دریایی مورد انتظار است.

کارشناس هواشناسی هرمزگان تصریح کرد: با تأثیر زبانه‌های سامانه پرفشار در مناطق شرقی و مرکزی استان افزایش سرعت باد شمال شرقی پیش بینی می‌شود، طی ساعات صبح تا ظهر احتمال گرد و غبار و کاهش موقتی دید افقی در این مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

سی‌سی‌پور عنوان کرد: دریا طی ساعات صبح تا ظهر روز جاری در محدوده تنگه هرمز و شرق جاسک با افزایش سرعت بادهای شمال شرقی نسبتاً مواج خواهد بود، سرعت باد در محدوده تنگه هرمز گاه به ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد رسید.

وی افزود: توصیه می‌شود با توجه به مواج شدن دریا از تردد شناورهای سبک در محدوده تنگه هرمز و شرق جاسک خودداری شود و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری صورت گیرد.

کارشناس هواشناسی هرمزگان بیان کرد: در جزایر غربی(کیش و لاوان) در مقایسه با روزهای گذشته از میزان شدت باد شمال غربی و تلاطم دریا کاسته شده است، طی بعد از ظهر سه‌شنبه نوزدهم دی ماه، مجدداً با افزایش سرعت بادهای شمال غربی متلاطم خواهد شد.

سی‌سی‌پور خاطرنشان کرد: از لحاظ دمایی فردا کاهش نسبی دمای کمینه بین ۱ تا ۳ درجه در برخی نقاط استان از جمله مناطق شرقی مورد انتظار است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از