حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

مدیر شبکه بهداشت رودان خبر داد:

تزریق ۱۸‌هزار دُز واکسن به کودکان رودانی

تزریق ۱۸‌هزار دُز واکسن به کودکان رودانی

مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان گفت: ۱۸ هزار و ۷۸۵ دُز واکسن برای پیشگیری از بیماری‌های واگیردار ۶ ماهه امسال به کودکان رودانی تزریق شد.

 عباس علی‌مراد صبح امروز در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی هرمز ضمن بیان عملکرد واحد مبارزه با بیماری‌هایی شبکه در نیمه نخست سال جاری، اظهار کرد: در این مدت همچنین کارشناسان مبارزه با بیماری‌ها با انجام غربالگری در جمعیت کودکان رودان بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ کودک از نظر کم‌کاری تیروئید غربالگری و مواردی که مبتلا بودند برای درمان به مراکز خدمات جامع سلامت معرفی کردند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان ادامه داد: باتوجه‌به اهمیت پیشگیری در بیماری هاری و مرگ حتمی فرد در صورت ابتلا در ۶ماهه امسال به ۲۷۴ نفر واکسن هاری تزریق شد.

 

وی افزود: واحد مبارزه با بیماری‌های این شهرستان همچنین برای ۷۴ مورد مارگزیدگی و ۳۰۴ مورد عقرب گزیدگی آنتی ونو (پادزهر) تهیه و تزریق کردند.

 

علی‌مراد با بیان اینکه شهرستان رودان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و همچنین فعالیت بخش کشاورزی، هرساله پذیرای تعداد زیادی از کارگران اتباع خارجی به‌صورت فصلی و دائم است، عنوان کرد: به دلیل فعال‌بودن کانون‌های مالاریا و فلج اطفال در پاکستان و افغانستان، خطر طغیان این بیماری‌ها در شهرستان نیز زیاد است.

 

وی خاطرنشان کرد: با اشراف دقیق کارشناسان مبارزه با بیماری‌ها بر محل‌های تجمع آنان و غربالگری مستمر جمعیتی هیچ بیمار مبتلا به مالاریای بومی نداریم و در میان اتباع بیگانه نیز ۵۲ مورد شناسایی و به‌سرعت تحت درمان قرار گرفتند تا از شیوع بیماری جلوگیری شود.

 

انتهای خبر/ 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از