حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

کارشناس هواشناسی هرمزگان:

تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها خودداری شود

تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها خودداری شود

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: توصیه می‌شود از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات بویژه در مناطق شرقی استان خودداری شود.

سی‌سی‌پور در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه حبری تحلیلی «هرمز»؛ اظهار کرد: طی امروز پنج‌شنبه ۲۸ دی ماه ناپایداری‌های جوی و دریایی در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی هرمزگان تصریح کرد: طی امروز از میزان سرعت باد در نواحی شمالی و شرقی تنگه هرمز و دریای عمان کاسته خواهد شد؛ اما در خلیج فارس، فراساحل تنگه هرمز و جزایرغربی استان، دریا کماکان مواج پیش‌بینی می‌شود و این شرایط تا اواخر وقت جمعه ۲۹دی تداوم خواهد داشت.

سی‌سی‌پور تصریح کرد: بیشینه سرعت باد در خلیج فارس در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به دو متر خواهد رسید. توصیه می‌شود به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب، شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از تردد دریایی خودداری نمایند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورها بویژه در خلیج فارس و بنادر غربی استان صورت پذیرد؛ طی روز شنبه به طور موقت از میزان سرعت بادهای غربی در این نواحی نیز کاسته خواهد شد.

وی مطرح کرد: از ساعات بعدازظهر امروز تا صبح شنبه ۳۰ دی، تحت تاثیر فعالیت سامانه‌ای بارشی، در مناطق شرقی، مرکزی، ارتفاعات شمالی، تنگه هرمز، برخی نقاط غربی و مناطق دریایی استان، افزایش ابر همراه با رگبار پراکنده باران و رعدوبرق و افزایش سرعت لحظه‌ای باد پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی هرمزگان ادامه داد: توصیه می‌شود از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات  بویژه در مناطق شرقی استان خودداری شود.

سی‌سی‌پور خاطرنشان کرد: در این مدت به لحاظ دمایی، تغییرات یک تا سه درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از