حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

کارشناس هواشناسی هرمزگان خبر داد:

تداوم ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان

تداوم ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: امروز دوشنبه هفتم اسفند، تداوم ناپایداری جوی و دریایی در استان پیش‌بینی می‌شود.

مرضیه سی‌سی‌پور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز» اظهار کرد: امروز دوشنبه هفتم اسفند، تداوم ناپایداری جوی و دریایی در استان پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: امروز بارش‌ها در نیمه غربی استان به پایان رسیده؛ اما در نیمه شرقی استان کماکان رگبار باران و رعد و برق با شدت و ضعف تداوم خواهد داشت و این سامانه بارشی، اواخر وقت امشب از استان خارج خواهد شد. توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها در نواحی شرقی استان خودداری شود و از صعود به ارتفاعات شرقی، شمالی و مرکزی استان اجتناب شود. 

کارشناس هواشناسی هرمزگان افزود: دریا نیز طی امروز با وزش بادهای نسبتاً شدید شمال غربی بویژه در ساعات بعدازظهر و شب مواج خواهد بود. توصیه می‌شود تمهیدات لازم در بنادر صورت پذیرد و شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از تردد بخصوص در جزایر غربی استان(کیش و لاوان)خودداری کنند.

سی‌سی‌پور تصریح کرد: روز سه شنبه از میزان سرعت باد کاسته خواهد شد و شرایط دریا جهت ترددهای دریایی مساعد می‌شود.

وی عنوان کرد: روز چهارشنبه نهم اسفند، گذر موجی بارشی، سبب ابرناکی و رگبار باران و رعد و برق در پاره‌ای نقاط استان ( بیشتر نیمه شرقی استان) خواهد شد که جزئیات آن متعاقبا اطلاع رسانی می‌شود.

کارشناس هواشناسی هرمزگان خاطرنشان کرد: به لحاظ دمایی با توجه به کاهش ابرناکی آسمان، طی امروز افزایش نسبی دمای بیشینه مورد انتظار است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از