حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد:

تخلیه‌وبارگیری یک‌میلیون و ۱۰۵هزار TEUکانتینر در بندرشهیدرجایی

تخلیه‌وبارگیری یک‌میلیون و ۱۰۵هزار TEUکانتینر در بندرشهیدرجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری حجمی یک‌میلیون و ۱۰۵ هزار و ۷۷۸ TEU کانتینر در بندر شهید رجایی از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز، حسین عباس‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن تشریح آمار و ارقام از عملکرد کانتینری بندرشهید رجایی اظهار کرد: در این دوره زمانی، در مجموع یک‌میلیون و ۱۰۵ هزار و ۷۷۸ TEU کانتینر(هر تی ای یو معادل یک کانتینر ۲۰ فوت) در این بندر تخلیه و بارگیری شد که هفت دهم درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.  

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ادامه داد: از مجموع ۸۶۵ TEU کانتینر پر تخلیه و بارگیری شده در این مدت، ۱۷۲ هزار و ۶۰۳ TEU مربوط به محموله‌های ترانزیتی بوده است. 

 

به گفته وی، حجمی بالغ بر ۹۱هزار و ۴۴۷ TEUکانتینر از طریق اصلی‌ترین بندر کانیتنری ایران به سایر بنادر منطقه ترانشیپ شده است. 

 

عباس‌نژاد با اشاره به افزایش ۹ درصدی صادرات و ۶ درصدی ترانزیت جابه‌جایی کانتینری در این بازه زمانی از جابه‌جایی ۲۲۶هزار و ۹۲ TEU کانتینر حامل کالاهای صادراتی و ۳۷۶ هزار و ۸۶۶ TEU کانتینر وارداتی در این بازه زمانی خبر داد.

 

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی یادآور شد: در مجموع از ابتدای سال جاری تا کنون یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۴۸۸ TEU کانتینر در بنادر هرمزگان جابه‌جا شده که با این میزان جابه‌جایی ۲,۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش به ثبت رسید.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: از این میزان جابه‌جایی ۳۹ هزار و ۸۳۹ TEU مربوط به بنادر شرق به جز بندر شهید رجایی و ۱۰۲هزار و ۸۷۱ TEU مربوط به بنادر غرب این استان بوده است.

 

 گفتنی است؛ بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران با دارا بودن ۱۰ پست اسکله کانتینری در مجموع به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر و ۲۳ دستگاه گنتری کرین فعال در حال حاضر ظرفیت تخلیه و بارگیری بیش از ۸۰ درصد کالاهای کانتینری در سطح بنادر کشور را پشتیبانی می‌کند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از