حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هرمزگان:

۳۴هزار هرمزگانی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی هستند

۳۴هزار هرمزگانی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی هستند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هرمزگان از فعالیت ۶۰ کارگزاری بیمه در استان خبر داد و گفت: ۳۴ هزار نفر در هرمزگان تحت پوشش این صندوق قرار دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ محمدعلی دشوارگر صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: مشاغل روستایی اعم از کشاورزی، باغداری، دامپروری و ... مشاغل تمام وقت هستند، بنابراین صاحبان چنین مشاغلی، فرصت و فراغت زیادی ندارند، لذا صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با هدف خدمات‌رسانی مطلوب، سریع و در دسترس به این قشر زحمتکش، شبکه‌ای از کارگزاران خود را در بیشتر روستاهای کشور مستقر نموده که در استان هرمزگان نیز این صندوق راه‌اندازی شده است.

وی، اختیاری بودن این صندوق را وجه تمایز آن با سایر صندوق‌ها دانست و افزود: در دیگر صندوق‌ها، بیمه‌شدگان به‌واسطه یک رابطه کار و کارفرمایی یا یک رابطه شغلی که بین بیمه‌شده و کارفرما «در اصطلاح کاری کارگر و کارفرما یا مستخدمین رسمی دولت» وجود دارد این است که دو طرف مکلف به پرداخت حق بیمه هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان هرمزگان، بیان کرد: صندوق استان، یکی از چهار صندوق بیمه‌ای دولتی کشور است که در حوزه برقراری مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و بازماندگان به‌عنوان سه خدمت اولویت‌دار و مهم در حال ارائه خدمت است.

دشوارگر ادامه داد: اما تعداد زیادی از افراد در جامعه وجود دارند که یا خود مالک یا بدون داشتن یک کارفرما در حال گذران زندگی و استفاده از مشاغلی که تعریف‌شده هستند و کارفرمایی ندارند که حق بیمه برایشان تعریف و پرداخت شود که این موضوع بعد از انقلاب اسلامی، مدنظر قرارگرفته و به‌عنوان یک موضوع اولویت‌دار در راستای اینکه نظام به دنبال کمک در قالب نظام حمایتی است نیز مردم را به سمت بیمه‌ای که قابل پیش‌بینی ‌تر و برنامه‌ریزی‌تر هدایت کند، به همین دلیل صندوق بیمه روستاییان و عشایر شکل گرفت.

وی به فعالیت ۶۰ کارگزاری صندوق بیمه روستاییان و عشایر در استان هرمزگان اشاره کرد و افزود: هرمزگان یکی از استان‌هایی است که تعداد روستاها با شهرها تقریباً برابر شده و پراکندگی روستاهای استان موجب گردیده، امور اجرایی صندوق بیمه روستاییان و عشایر به‌صورت برون‌سپاری انجام گیرد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان هرمزگان تصریح‌ کرد: گستردگی کارگزاری‌ها در استان، به گونه‌ای توزیع شده که افراد متقاضی خدمت، با کمترین زحمت و بدون مراجعه به مرکز استان یا مراکز شهرستان‌ها خدمت دریافت کنند.

دشوارگر با بیان اینکه تعداد بیمه‌شدگان تقریباً ۳۴ هزار نفر و همچنین ۷۰۸ خانوار مستمری‌بگیر در استان هرمزگان وجود دارد، گفت: قریب به یک‌هزار و۵۰۰ نفر مستمری‌بگیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان هرمزگان هستند.

وی اضافه کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری، یک‌هزار و ۲۳۴ صیاد هرمزگانی به عضویت صندوق بیمه روستائیان و عشایر استان هرمزگان درآمده‌اند و از خدمات صندوق بهره‌مند هستند، به دنبال فرهنگ‌سازی این اقدام در کل کشور هستیم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان هرمزگان در ادامه، به کسب رتبه نخست کشوری در ۶ ماهه اول سال در حوزه نرخ رشد بیمه‌شدگان فعال، اشاره کرد و گفت: رشد ۹۷ درصدی در پوشش بیمه‌ای مناطق محروم استان را رقم زده‌ایم.

دشوارگر همچنین از کسب رتبه اول کشوری در سه‌ماهه متوالی در تابستان خبر داد و بیان کرد: دو الی سه سال اخیر، استان هرمزگان موفق شده از رتبه‌های پایین کشوری، خود را ارتقاء دهد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از