حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/02/31 | 2024/05/20

Logo

امام جمعه رودان:

بستن منافذ فسادزا ضروری و مهم است

بستن منافذ فسادزا ضروری و مهم است

امام جمعه رودان گفت: قطعا فساد تلخ و سم مهلک اقتصاد کشور است و شفافیت لازم میزان قصور و تقصیر مدیران دولتی در فساد اخیر مشخص شود.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ حجت‌الاسلام محمد بارانی ظهر امروز در نماز جمعه عبادی سیاسی رودان ضمن دعوت مردم به تقوای الهی و تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) دارای مقام عصمت، علم لدنی و الهی است و به جز مقام امامت ظاهری همه مقاماتی که ائمه هدی(ع) داشته‌اند در وجود این بانوی بزرگوار جمع است و همین امر ایشان را به عنوان الگوی کامل به جهان بشری معرفی می‌کند. 

امام جمعه رودان با بیان ابعاد گوناگون زندگی حضرت فاطمه(س) تصریح کرد: نقش آفرینی حضرت در خانواده، اجتماع و محراب می‌تواند چراغ راه جامعه اسلامی باشد که چگونه یک بانوی می‌تواند به خوبی در جایگاه یک مادر، همسر، دختر، مبارز سیاسی و اجتماعی و بنده خدا در طول حیات کوتاه خودشان نقش آفرینی و تبدیل به الگوی کامل جامعه بشری گردند.

وی ضمن تبیین اوضاع میدانی جنگ غزه، وتوی قطعنامه شورای امنیت را یک بی آبرویی کامل برای آمریکایی ها دانسته و افزود: قانون وتو به معنای واقعی کلمه قانون جنگل است که برخلاف ظاهر منشور شورای امنیت، هفتاد سال است که فقط مجوز برای اشغال‌گری و جنایت صادر کرده و بیشترین نفع آن به رژیم آدم‌کش صهیونیستی رسیده است.

حجت‌الاسلام بارانی، استمرار اوضاع کنونی در غزه را موجب پیدایش بزرگترین تراژدی انسانی در قرن ۲۱ ارزیابی و تاکید کرد: اوضاع غزه ناکارآمدی نهادهای بین‌المللی و بی آبرویی هر چه بیشتر آمریکایی‌ها را نشان می‌دهد و البته به فضل الهی پا امیدوار به وعده حق الهی و پیروزی جبهه اسلام و حقیم و این روز دیر نخواهد بود.

وی با اشاره به مسئله فساد در یکی از شرکت‌های واردات چای بیان کرد: قطعا فساد تلخ و سم مهلک اقتصاد کشور است و نظام اسلامی و مردم مسلمان ما از همان ابتدا شعار مبارزه فساد را سر دادند و به مبارزه با رژیم سراسر فاسد پهلوی که فساد سیستمی در آن وجود داشت پرداختند.

حجت‌الاسلام بارانی افزود: نظام جمهوری اسلامی همواره از همان ابتدای انقلاب برخلاف رژیم فاسد پهلوی هر جا فسادی مشاهده کرده محکم در برابر آن ایستاد و برخورد کرده و برای آن هزینه‌های فراوانی نیز داده است و امروز هم همین‌گونه است.

وی ضمن تشکر از پیگیری و اقدامات قاطع دولت در این مساله، گفت: برخورد با مفسد مهم است اما مهم‌تر از آن بستن منافذ و راه‌ها و بسترهای فسادزاست لذا اقدامات دولت محترم قابل تقدیر اما ناکافیست و انتظار جامعه اسلامی از دولت این است که اولا؛ گلوگاه های فساد را ببندد زیرا این سوءاستفاده فقط در مساله چای نیست بلکه در سایر موارد مانند گوشت، نهاده های دامی و کالاهای اساسی مردم هم قطعا بسترهای فسادی وجود دارد و ثانیا؛ با شفافیت لازم میزان قصور و تقصیر مدیران دولتی در فساد اخیر مشخص و خود دولت به عنوان اولین شاکی و مدافع حقوق مردم تا محاکمه این‌ها آرام ننشیند.

امام جمعه رودان ادامه داد: مردم از دستگاه قضایی خواستار پیگیری جدی و قاطع و اشد مجازات متخلفین بر طبق قانون و از مجلس انتظار تصویب قوانین قاطع در برخورد با این مفاسد را دارند زیرا این حوادث کام مردم را تلخ و سرمایه اجتماعی نظام اسلامی را تضعیف می‌کند.

حجت‌الاسلام بارانی ضمن توصیه به دستگاه‌ها به پرهیز از مصاحبه‌های سیاسی و مسابقه در اعلام خبر گفت: توپ را در زمین یکدیگر انداختن دردی را دوا نمی‌کند لذا باید دست این مفسدین و هر کسی که به آن‌ها کمک کرده در دستبرد به بیت‌المال مسلمین قطع بشود زیرا فساد کم یا زیاد در شان نظام اسلامی نیست لذا امیدواریم با همراهی و همدلی قوای سه‌گانه اقدام مناسبی در این زمینه صورت بگیرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از