حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/06/11 | 2024/09/01

Logo

بومی‌سازی تفاهم‌نامه همکاری فنی‌وحرفه‌ای و ستاد کانون‌های مساجد
مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای هرمزگان خبر داد:

بومی‌سازی تفاهم‌نامه همکاری فنی‌وحرفه‌ای و ستاد کانون‌های مساجد

مدیرکل آموزش فنی‌ و حرفه‌ای هرمزگان گفت: همکاری فنی و حرفه‌ای و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، در زمینه فرهنگ‌سازی در ایجاد اشتغال و کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر واقع می‌شود.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، محمد بذرافشان در دیدار اسلام خواجه‌یی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را به خوبی می‌شناسم و با ظرفیت و پتانسیل آن آشنا هستم و نوع کارکردشان را دوست دارم، اظهار کرد: سال ۱۳۸۹ مدیرکل امور اجتماعی استانداری فارس بودم و از آنجا آشنایی‌ام با کانون‌های مساجد آغاز شد.

وی، از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان ظرفیتی کم‌نظیر یاد کرد و افزود: همکاری فنی و حرفه‌ای و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در زمینه فرهنگ‌سازی مهارت‌آموزی و تشویق و ترغیب نسل جوان به شرکت در دوره‌های آموزشی کسب مهارت می‌تواند در ایجاد اشتغال و کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر واقع شود. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان، جذب جوانان به مساجد را نیازمند پاسخگویی به نیازهای روز نسل جوان از طریق اجرای برنامه‌های هدفمند، کارآمد و جذاب برشمرد و عنوان کرد: راه‌اندازی دوره‌های مهارت آموزی در مساجد یکی از راه‌های جذب جوانان به این امکان مقدس است.

بذرافشان به تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و گفت: کارشناسان این دو مجموعه در استان هرمزگان طی نشست‌هایی ابتدا باید مفاد این تفاهم‌نامه را بومی‌سازی و سپس عملیاتی کنند.

وی افزود: اعزام مربی از سوی مراکز فنی و حرفه‌ای به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که از ظرفیت و پتانسیل لازم برای برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت آموزی برخوردارند و ارائه آموزش رایگان به نوجوانان و جوانان عضو کانون‌های فرهنگی هنری و همچنین اعطا گواهینامه پایان دوره می‌تواند از مفاد این تفاهم‌نامه باشد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای هرمزگان با بیان اینکه آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای خصوصی در شهرستان‌های استان نیز در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی می‌توانند برای ارائه آموزش به اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تخفیف ۵۰ درصد در نظر بگیرند، گفت: رشته‌های مهات‌آموزی شامل خیاطی، آرایشگری، جوشکاری، تراشکاری، تعمیر مبل، کولرسازی، تعمیر خودرو، برنامه‌نویسی، فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی و ... می‌شود.

در ادامه، اسلام خواجه‌یی، نیز گزارش مبسوطی از وضعیت کانون‌های مساجد در این استان، ارائه داد.

وی افزود: یک‌هزار و ۶۳ کانون فرهنگی هنری با بیش از ۱۴۰ هزار نفر عضو در هرمزگان فعالیت می‌کنند که بیش از ۷۰ درصد آن در مناطق روستایی واقع شده‌اند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان گفت: این ستاد از طریق خبرگزاری شبستان و پایگاه خبری فهما و همچنین کانال‌ها و گروه‌های تشکیل شده از اعضای کانون‌ها در بستر فضای مجازی می‌تواند در زمینه فرهنگ‌سازی مهارت‌آموزی با سازمان فنی و حرفه‌ای همکاری داشته باشد.

گفتنی است؛ سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد هرمزگان در حاشیه این دیدار به همراه گلزار نظری گزیک معاون آموزش و پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان و مصیب رجایی کارشناس رسانه و روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان از کارگاه‌های آموزشی مهارت‌آموزی دیدن کرد.

انتهای خبر/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از