حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

یادداشت؛

بسیج مظهر امید و نشاط

بسیج مظهر امید و نشاط

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان در یادداشتی از بسیج به عنوان مظهر امید و نشاط و پیشرفت برای ایران قوی یاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران با آینده‌نگری ژرف و نظربلندی که داشتند در ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، دستور تشکیل نهادهایی راهبردی مانند جهاد سازندگی، کمیته امداد، نهضت سوادآموزی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفین را در روز پنجم آذرماه سال ۱۳۵۸ صادر فرمودند که هر کدام، نمادی از برکات و خدمات‌رسانی به ملت عزیز ایران در عرصه‌های فرهنگی، آموزشی، دفاعی و نظامی، خدماتی، اقتصادی و حمایتی و... بود.

این روز ارزشمند، نماد شکل‌گیری شجره طیبه‌ای است که بر مبنای بصیرت انقلابی، اخلاص و ایثار بنا شده و مرور کارنامه پرافتخار بسیج در اتفاقات مهم و جریان‌ساز ایران اسلامی نشان می‌دهد که نگاه ژرف و دوراندیش معمار کبیر انقلاب (ره) برای تشکیل این نهاد انقلابی و معنوی باعث شده تا انقلاب به پشتوانه این تفکر عظیم در مقابل همه توطئه‌ها و تفکرات شوم دشمنان ایستادگی کند و این نهاد مقدس همواره به عنوان بازویی توانمند برای ولایت فقیه و نظام مقدس‌مان در دفاع از ارزش‌های اسلام عزیز باشد.

بسیج مظهر امید و نشاط و پیشرفت برای ایران قوی است و هفته بسیج، بزرگ داشت جانفشانی‌هایی است که برای سربلندی این سرزمین صورت گرفته است. بسیج، فهم درست اتحاد، اراده و اخلاص مسلمانان است که با ظهور اسلام تولد یافته و در ملت‌های مسلمان رشد کرده است. هوشمندی امام راحل و عدالت‌خواهی میلیون‌ها انسان باایمان، تنها، تبلور دوباره بسیج در عصر حاضر بود.

سازمان بسيج یکی از نیروهای پنجگانه سپاه پاسداران به شمار می‌رود که گردآوری، مدیریت و سازماندهی نیروهای داوطلب مردمی را، در راستای اهداف سازمانی، بر عهده دارد. 

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخشی از بیانات خود در جمع بسیجیان و فرماندهان در سال ۱۳۹۵، پنج سرفصل مهم و موثر را در برنامه‌ریزی‌ها و رویه‌سازی‌های بسیج دستور و تاکید کردند؛ متکی بودن بسیج به بصیرت، گسترده بودن دایره بسیج برای آحاد ملت وجناحی نبودن بسیج، لزوم هم‌افزایی لایه‌های مختلف بسیج، مظهر مردم سالاری دینی و اسلامی بودن بسیج و لزوم تشکیل هیئت های اندیشه ورز در دو سطح رأس و بدنه بسیج.

برای عملیاتی شدن کامل این دستورات ضرورت دارد مسئولان و آحاد بسیجیان، آن‌ها را الگو و سرلوحه پیگیری‌ها و همت بیشتر قرار دهند.

به قلم: عصمت ناظری مسئول بسیج جامعه زنان سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان

انتهای یادداشت/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از