حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/02/31 | 2024/05/20

Logo

فرازی از وصیت‌نامه شهدا؛

خدمتگزار واقعی برای اسلام تربیت کنید

خدمتگزار واقعی برای اسلام تربیت کنید

شهید غلامشاه افسا در بخشی از وصیت‌نامه‌اش آورده است: همسر عزیز و مهربانم، مسئله ما اسلام است برای حفظ اسلام و انقلاب در راه خدا صبر كنید.

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ شهید غلامشاه افساء یكم فروردین سال ۱۳۳۳ در روستای بیكاه از توابع شهرستان رودان به دنیا آمد.


یادگار احمد و دختی دوران نهضت سواد آموزی را فراگرفت و به شغل كشاورزی مشغول بود.


باشروع جنگ تحمیلی او نیز دیگر جوانان و مردان رزمنده مشتاق دفاع از كشور بود از این‌رو و درحالی كه بیش تر از ۳۰سال از سنش نگذشته بود راه جبهه را درپیش گرفت و عازم جبهه‌های جنگ شد.


شهید افسا با این كه تحصیلات كلاسیك نداشت؛ اما درس دین و غیرت را در خانواده‌ای متدین فراگرفته بود و این دانایی و مردانگی و تسلط به مباحث دینی در وصیت نامه این شهید غیرتمند به خوبی آشكار است.


وی در حالی كه ۳۰ساله بود خدا او را برای شهادت آماده دیده بود و زمان رفتن و آسمانی شدنش را ۲۳ بهمن سال ۶۴ انتخاب كرده بود.


شهید افسا در این روز بر اثر اصابت تركش در منطثه اروندكنار به فیض شهادت رسید و پیكر پاكش در روستای دهگلکن از توابع شهرستان رودان به خاك سپرده شد.


شهید غلامشاه افسا در بخشی از وصیت نامه‌اش خطاب به همسرش آورده است: همسر عزیز و مهربانم مسئله ما اسلام است و لازم است در موقعی كه صدای «هل من ناصر ینصرنی» اسلام بلند است با تمام توان برای دفاع ازآن هر مسلمانی بپاخیرد.


وی در ادامه این وصیت خود به همسرش وی را به صبر توصیه كرده و ابرازداشته است: شما نیز خود را مهیا كنید و برای حفظ اسلام و انقلاب در راه خدا صبر نمایید و با صبر خود، روح مرا شاد كنید، از بچه‌ها خوب مواظبت به عمل آورید و هم مادر و هم پدر برایشان باشید و آنها را طوری تربیت كنید كه خدمتگزار واقعی اسلام باشند.


شهید افسا همچنین خطاب به مردم روستای خیرآباد رودان بیان داشته است: دست از یاری اسلام برندارید و انقلاب را حافظ و نگهبان باشید.


وی در ادامه آورده است: دست از یاری امام خمینی(ره) و یاران واقعی امام برندارید، دعای كمیل را فراموش نكنید و در موقع دعا برای ما هم دعا كنید و طلب آمرزش نمایید.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از