حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/02/31 | 2024/05/20

Logo

عصر امروز صورت گرفت؛

برافراشته‌شدن پرچم رضوی در کنار آب‌های نیلگون خلیج‌فارس

برافراشته‌شدن پرچم رضوی در کنار آب‌های نیلگون خلیج‌فارس

پرچم بارگاه ملکوتی حرم امام رضا (ع)؛به مناسبت دهه کرامت در کنار آب‌های نیلگون خلیج فارس به اهتزار در آمد.

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، بوی عطر رضوی در سراسر پایتخت اقتصادی ایران طنین‌انداز شد‌ و پرچم بارگاه ملکوتی علی‌بن موسی‌الرضا (ع) با حضور مردم ولایت مدار هرمزگان در کنار سواحل نیلگون خلیج فارس به اهتزاز در آمد.

جمع کثیری از مردم با شور و شوق به استقبال پرچم سبز رضوی رفتند و بر این پرچم مقدس بوسه زدند. 

 اشک شوق در چشمان پیر، جوان و کودک با خواندن شعر امام رضایی با نام «تو خوبی من بدم به این در آمدم» سرازیر شد.

در این برنامه مزین به نام امام رئوف و میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س)، گروه سرود «دختران ماه» اجرا شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نورانی سخنران آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: هم اکنون توفیق حضور در کنار مردم خونگرم هرمزگان، نصیب ما شده است و عاشقان رضوی وقتی که پرچم رضوی را مشاهده می‌کنند، دل‌هایشان به سمت حرم گرایش بیشتری پیدا می‌کند.

وی در ادامه سخنانش به مسئله خواهری و برادری بین امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) اشاره کرد و گفت: امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) به همدیگر وابسته بودند، زمانی که امام رئوف به سفر مرو عزیمت کرد و بعد آن از مرو به طوس رفت، در روایت‌ها آمده است که کریمه اهل بیت (س) به همراه بالغ بر ۴ هزار نفر از خاندان اهل بیت و صحابه ایشان به دیدار برادر بزرگوارش آمدند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین نورانی ضمن بیان اینکه علم، آگاهی و معرفت حد و مرز نمی شناسد، بیان داشت: علم، آگاهی و معرفت درس بزرگ بانوی کریمه اهل بیت (س) برای زنان و دختران مسلمان است، نه تنها بزرگان و علمای دینی مرد وجود دارد بلکه علمای زن نیز هست.  

وی به غیرت برادر و پدر نسبت به دختر و مادر اشاره کرد و گفت: در گذشته رابطه بین خواهر و برادری خیلی عجیب بود، خواهر بی‌اذن برادر اجازه خروج از خانه را نداشت. 

به گفته مبلغ کاروان خدام حرم مطهر رضوی، غیرت برادر نسبت به خواهر امر مهمی است.

وی در پایان سخنانش افزود: تقاضای من از برادران بزرگوار این است که اگر می خواهید در گروه سربازان امام زمان «عج» قرار بگیرد باید نسبت به خواهران خویش غیرت داشته باشید.

هویت خودمان را در جنگ روایت‌ها تعریف کنیم

متین‌السادات عرب‌زاده مجری سینما و تلویزیون نیز در این مراسم، با اشاره به الگوی سوم زن مسلمان بیان داشت: دختران عزیز و مادران آینده،آنچه که تمام چکیده حرف های امروز در جلسات و بزرگداشت مقام زن است، چیزی جز تبیین الگوی سوم زن نخواهد بود و این الگوی سوم هویت جدیدی برای دختران ما تعریف می کند.

وی در ادامه افزود: دختران خودشان را روایت می کنند و نمی‌گذارند از سمت بیگانگان روایت شوند.

به گفته عرب‌زاده، دختر برای پیامبر «س» در جایگاهی است که روایت شده است هر گاه دختری بدنیا می آمد ایشان فرمودند شاخه گلی متولد شد که هر روز به واسطه وی ملائک در این خانه رفت و آمد می کنند.

مجری سینما و تلویزیون ضمن بیان اینکه دختران عطیه هستند، ابراز داشت: عطیه نامی است که اولین بار برای حضرت زهرای مرضیه «س» در قرآن با آیه «انا اعطیناک الکوثر» استفاده شده است. 

وی در ادامه افزود: اعطا و عطیه با دیگر بخشش ها فرق دارد. اعطا به معنای بخششی تمام و کمال که تکلیف آور است.

عرب زاده در پایان گفت: تعریف هویت دختر و تکریم هویت وی، دو روی یک سکه است و تکلیف امروز ایران اسلامی این است که دختران این سرزمین دوران پسا انقلاب را روایت می‌کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از