حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

با حضور وزیر نیرو؛

ایستگاه ۲۳۰/۶۳ کیلوولت بندرخمیر افتتاح می‌شود

ایستگاه ۲۳۰/۶۳ کیلوولت بندرخمیر افتتاح می‌شود

هم‌زمان با دور دوم سفر ریاست جمهوری و با حضور وزیر نیرو، ایستگاه ۲۳۰/۶۳ کیلوولت بندرخمیر افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ جمعی از اصحاب رسانه استان هرمزگان در تور رسانه‌ای به شهرستان بندرخمیر، از پست برق ۲۳۰/۶۳ کیلوولت بندرخمیر که قرار است روز پنجشنبه ۱۲ بهمن‌ماه سال جاری با حضور وزیر افتتاح شود، بازدید بعمل آوردند.

علی جعفری،  در حاشیه بازدید خبرنگاران از ایستگاه ۲۳۰/۶۳ کیلوولت بندرخمیر با بیان اینکه طراحی و تمامی تجهیزات جهت احداث این ایستگاه، با استفاده از ظرفیت و توان داخلی است، گفت: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۱۳۹۶ آغاز و فاز نخست این پروژه در مردادماه ۱۴۰۱ راه‌اندازی، و هم اکنون تکمیل شده است که در دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان هرمزگان، افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: پست ۲۳۰ به ۶۳ کیلو ولت بندرخمیر با ظرفیت دو در ۱۲۵ مگاولت آمپر است که در واقع برای پایداری ولتاژ منطقه، ولتاژ ۲۳۰ را به ۶۳ کیلو ولت تبدیل می‌کند و این پروژه در نخستین روز از ایام‌الله دهه فجر با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری می‌رسد. 

مجری طرح پست برق منطقه‌ای استان هرمزگان گفت: پست برق بندر خمیر به عنوان اولين تجربه احداث پست برق فشار قوی در سطوح ولتاژی ۲۳۰ و ۶۳ كيلوولت از سوی كارشناسان شركت تام ايران‌خودرو برق‌دار شد.

جعفری ادامه داد: قرارداد احداث پست ۲۳۰ به ۶۳ کیلوولت بندر خمیر در اواخر سال ۱۳۹۶ بین شرکت سهامی برق منطقه‌ای هرمزگان به عنوان کارفرما و شرکت تام ایران خودرو به عنوان پیمانکار EPC امضا شد. 

وی همچنین بیان کرد: پروژه احداث پست برق ۲۳۰ به ۶۳ کیلو ولت در این منطقه با اعتباری بالغ بر ۵ هزار میلیارد ریال آماده بهره‌برداری است. 

مجری پست برق منطقه‌ای استان هرمزگان ضمن تشریح مشخصات فنی این پست برق گفت: ظرفیت هر ترانس ۱۲۵ مگاولت آمپر، تعداد فیدرهای خروجی بخش ۶۳ کیلولت ۶ عدد است و تعداد مدار دو عدد و تعداد دکل پنج عدد می‌باشد.

جعفری همچنین افزود: تعداد ترانس دو عدد و تعداد فیدرهای ورودی بخش ۲۴۰ کیلوولت دو عدد و نوع سیم هادی دو عدد و طول خط ۵/۲ کیلومتر است. 

وی با اشاره به اهمیت و دستاوردهای حاصل از اجرای پروژه بیان داشت: افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه شهرستان بندر خمیر، تأمین برق پایدار کارخانه سیمان هرمزگان، کاهش بارگذاری پست انتقال پهل و همچنین فراهم‌سازی تأمین برق متقاضیان جدید از جمله شهرک صنعتی خمیر و سایت پرورش میگو سایه خوش و لشتغان از جمله دستاوردهای حاصل از اجرای پروژه پست برق است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از