حالت تاریک

امروز : سه‌شنبه, 1403/03/01 | 2024/05/21

Logo

ایران و قطر نمایشگاه صنایع‌دستی برگزار می‌کنند

ایران و قطر نمایشگاه صنایع‌دستی برگزار می‌کنند

نمایشگاه مشترک قطر و هرمزگان با رویکرد صنایع‌دستی و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در بندرعباس برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد محسنی روز شنبه ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با اعلام این مطلب گفت: در راستای نشست مشترک ایران و قطر، نمایشگاه توانمندی‌های صنایع‌دستی و فرهنگی - گردشگری استان هرمزگان پاییز سال جاری در بندرعباس برگزار می‌شود. 


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: این نمایشگاه در راستای اجرا و تحقق شعار سال از سوی مقام معظم رهبری «جهش تولید با مشارکت مردم» و دستور رئیس‌جمهور در توجه به مقوله صنایع‌دستی با اولویت ارتباط و هم‌افزایی با کشورهای همسایه با مشارکت استانداری، سازمان صمت، شهرداری بندرعباس، اتاق بازرگانی، سازمان تعاون امور روستایی و سایر ارگان‌های مرتبط برگزار می‌شود.


وی با بیان اینکه این نمایشگاه برای اولین‌بار در استان برگزار می‌شود، ادامه داد: این رویداد فرصتی است برای اینکه ظرفیت‌های گردشگری و هنر دست فعالان صنایع‌دستی استان را به کشور همسایه که قرابت و اشتراکات فراوانی در حوزه فرهنگی باهم داریم، به نمایش بگذاریم. 


محسنی اظهار کرد: هنرمندان استان می‌توانند به شبکه‌ای از خریداران و مشتریان منطقه‌ای متصل شوند.


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان تأکید کرد: برپایی این نمایشگاه و در کنار آن برگزاری نشست‌های تخصصی و پنل‌های آموزشی توسعه صنایع‌دستی، ضمن ایجاد فرصتی مناسب برای آسیب‌شناسی وضعیت صادرات صنایع‌دستی، شرایط ارائه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان در عرصه صادرات را فراهم می‌کند.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از