حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

مسئول بسیج سازندگی هرمزگان خبر داد:

ایجاد 5 هزار فرصت شغلی پایدار توسط بسیج‌ سازندگی

ایجاد 5 هزار فرصت شغلی پایدار توسط بسیج‌ سازندگی

مسئول بسیج سازندگی هرمزگان گفت: بیش از پنج هزار فرصت شغلی پایدار در قالب مشاغل خانگی و روستایی در استان هرمزگان توسط صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج سازندگی ایجاد شده است.

یاسین باوقار، مسئول بسیج سازندگی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی «هرمز» اظهار کرد: بسیج سازندگی همواره در زمینه اشتغال‌زایی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی پیشتاز بوده و در راستای سیاست‌های اقتصاد مقامتی گام‌های بزرگی برای تحقق این هدف برداشته است.


بسیج سازندگی در حمایت از تولیدکنندگان داخلی پیشتاز است


مسئول بسیج سازندگی هرمزگان با بیان اینکه بیش از یک هزار شغل با طرح‌های بسیج سازندگی در هرمزگان ایجاد شد، گفت: بسیج سازندگی همواره در زمینه اشتغالزایی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی پیشتاز بوده و در راستای سیاستهای اقتصاد مقامتی گامهای بزرگی برای تحقق این هدف برداشته است یکی از فعالیتهای موثر و مفید سازمان بسیج سازندگی نیز همین اعطای وام به اشتغال‌‌آفرینان و کارآفرینان در عرصه‌های مختلف تولیدی و مشاغل خرد و خانگی و همچنین صنایع تبدیلی است.

 

باوقار تاکید کرد: سازمان بسیج سازندگی هرمزگان نیز با هدف حمایت از اشتغال‌زایی مشاغل خرد و خانگی و صنایع تبدیلی اقدام به ارائه تسهیلات کرده است این تسهیلات قرض الحسنه برای ۴۰۰ طرح در قالب اشتغال خانگی و توسعه واحدهای تولیدی در زمینه صنایع تبدیلی کشاورزی، دامپروری، پرورش طیور و زنبور عسل و صنایع دستی پرداخت شده است.

گره‌گشایی صندوق‌های قرض الحسنه بسیج سازندگی


وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ به ۴۰۰ نفر در عرصه اقتصاد مقاومتی وام اعطا شده که به طور میانگین بین ۲ تا سه فرصت شغلی ایجاد شده است؛ تسهیلات طرحهای اقتصاد مقاومتی به صورت قرض‌الحسنه است که متقاضیان میتوانند در ۳۲ عرصه تعریف شده بین ۱۰۰ میلیون تومان تا ۱۵۰ میلیون تومان وام اشتغال‌زایی و کارآفرینی دریافت کنند.


مسئول بسیج سازندگی هرمزگان تاکید کرد: سازمان بسیج سازندگی هرمزگان از سال ۱۳۹۶ تاکنون بیش از ۶۰۰ صندوق قرض‌الحسنه در سطح روستاها و محلات استان برای گره گشایی از کار و مشکلات مردم ایجاد کرده است.


ایجاد بیش از پنج هزار فرصت شغلی پایدار با استفاده از صندوق قرض‌الحسنه


باوقار ادامه داد: بیش از پنج هزار فرصت شغلی پایدار در قالب مشاغل خانگی و روستایی در استان هرمزگان توسط این صندوق‌های قرض‌الحسنه ایجاد شده است و درهمین راستا بسیج سازندگی برای حمایت از صندوقهای قرض الحسنه با تعدادی از نهادها و بانکهای عامل تفاهم‌نامه امضا کرده است که تسیهلات تقویتی را به این صندوق‌ها پرداخت کنندو این تسهیلات با هدف راه‌اندازی مشاغل خانگی و اشتغال بانوان خانه‌دار و افزایش درآمد خانوارها در عرصه‌های صنایع دستی، خیاطی، خوس بافی، گلدوزی، کمه زنی، صنایع دستی دریایی، حصیر بافی، عروسک‌سازی و کیف دوزی و چرم بافی و حوزه کشاورزی و کشت گیاهان دارویی، دامداری، تولید ترشی و مربا و شیرینی‌‎های خانگی و پرورش زنبورعسل به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی اذعان کرد: صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم را به سمت اشتغال پایدار سوق می‌دهد و مردم می‌توانند در روستاها بمانند و با تولید محصولات با کیفیت و بسته‌بندی امروزی و مدرن افزایش چشمگیری در تولید و فروش داشته باشند.


مسئول بسیج سازندگی هرمزگان مطرح کرد: بسیج سازندگی در همه زمینه‌ها به ویژه راه‌اندازی مشاغل خانگی و اشتغال بانوان خانه‌دار فعالیت‌های ارزشمندی را انجام داده است و بانوانی که توانایی، ایده و خلاقیت دارند با مراجعه به بسیج سازندگی و دریافت تسهیلات مناسب برای خود کار و تولید راه اندازی می‌کنند.


یک هزار و ۷۰۰ طرح از مشاغل خانگی مورد حمایت قرار گرفت


باوقار تصریح کرد: اگر بخواهیم در یک نگاه به مسئله اقدامات اشتغال‌زایی بسیج سازندگی طی سه سال گذشته در زمینه پرداخت تسهیلات بپردازیم بیش ازیک هزار و ۷۰۰ طرح از مشاغل خرد و مشاغل خانگی مورد حمایت قرار گرفته است که اعتباری نزدیک به ۱۹۰ میلیارد تومان در این قالب به دست افرادی که شرایط دریافت تسهیلات را داشته اند رسیده است که توانسته‌اند برای خود و دیگران زمینه اشتغال مناسب را فراهم کنند.


وی خاطرنشان کرد: در زمینه آموزش و مهارت افزایی همواره بسیج سازندگی فعال بوده وسالانه صدها نفر را در زمینه بهبود سطح کیفیت محصولات، بسته بندی و بازاریابی آموزش داده است.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از