حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

عزم راسخ دولت سیزدهم در برخورد با فساد؛

انهدام قاچاق سازمان‌یافته تا برخورد با کارمندان متخلف

انهدام قاچاق سازمان‌یافته تا برخورد با کارمندان متخلف

با روی‌کار آمدن دولت سیزدهم بساط بسیاری از فسادها در کشور برچیده شده و برای قاچاق سوخت کارهای فراوانی صورت گرفته که می‌توان اجرای طرح پایش و نظارت بر توزیع عمده سوخت را یکی از مهمترین کارها دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه اقتصادی هرمزگان؛ قاچاق سوخت، معضلی که این روزها دامن‌گیر جاده‌های جنوب کشور شده و در هرمزگان جاده‌های شرق و غرب استان که منتهی به دریا می‌شود تبدیل به جولانگاهی برای ماشین‌های شوتی قاچاق سوخت شده است.
 
انهدام قاچاق سازمان‌یافته تا برخورد با کارمندان متخلف


ماشین‌های سوخت‌بر که مانند بمب‌های متحرک در جاده‌ها در حرکت هستند تاکنون بسیاری از خانواده‌ها را داغدار کرده است که دلسوزترین آن اعضای یک خانواده هفت نفره است که با برخورد با ماشین سوخت‌بر تمام اعضای خانواده از طفل نوزاد و شیر خوار گرفته تا پدر و مادر جان خود را از دست دادند.

این روزها برخورد قاطع و بدون اغماض با قاچاقچیان سوخت‌ سازمان یافته و گرفتن ماشین‌های سوخت‌بر در حال انجام است و نیروهای خدوم انتظامی و مرزبانی با پشتیبانی دستگاه قضا در دریا و خشکی با قاچاقچیان برخورد می‌کنند و نمونه بارز آن را می‌توان خبرهایی دانست که به گوش می‌رسد.

«خط لوله ۲ کیلومتری قاچاق سوخت در بندرعباس منهدم شد»، «بیش از ۷۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های جزیره قشم کشف شد»، «انهدام باند بزرگ قاچاق سوخت در جزیره قشم/ ۴ قاچاقچی دستگیر شدند» اینها تنها بخشی از تیترهایی است که در آذرماه اقدامات آن صورت گرفته است.

بی‌شک با روی کار آمدن دولت سیزدهم که مهترین ویژگی آن را می‌توان ضد فساد بودن آن دانست بساط بسیاری از فسادها در کشور برچیده شده و برای قاچاق سوخت نیز به عنوان یک فساد کارهای فراوانی صورت گرفته که می‌توان اجرای طرح پایش و نظارت بر توزیع عمده سوخت به منظور مقابله با قاچاق فرآورده‌های نفتی را یکی از مهمترین کارها دانست.

 

انهدام قاچاق سازمان‌یافته تا برخورد با کارمندان متخلف

در اجرای طرح پایش و نظارت بر توزیع عمده سوخت تیم‌های نظارت و پایش دستگاه قضایی متشکل از قضات و کارمندان دادگستری است که با رصد دقیق و تحلیل داده‌ها ضمن بررسی موارد اختصاص سوخت، اقدامات مجرمانه و هرگونه انحراف و فساد را کشف می‌کنند و برای آن‌ها پرونده قضایی تشکیل می‌دهند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه تیم‌های پايش و نظارت دستگاه قضایی در حوزه پیشگیری و مقابله قاطع با قاچاق سوخت گام بر می‌دارند، خاطرنشان کرد: این تیم‌ها بر اجرای این طرح نظارت می‌کنند تا ‌توزیع و تحویل سوخت فقط نسبت به مصرف کنندگان واقعی صورت گیرد.

قهرمانی تصریح کرد: پیام ما به افراد قانون گریز و متخلف هم این است که با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی و دسترسی‌هایی که به سامانه‌های مختلف داریم به زودی به سراغ همه افرادی خواهیم رفت که حتی یک بشکه سوخت را قاچاق کرده‌اند.

وی تأکید کرد: با تدابیر اتخاذ شده هم در حوزه ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان اقدامات خوبی صورت گرفته است و هم در خصوص شناسایی افرادی که در حوزه قاچاق سوخت فعالیت می‌کنند موفقیت‌های بزرگی محقق شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با تأکید بر اینکه در حفاظت سرمایه‌های ملی و اموال عمومی به هیچ وجه کوتاه نخواهیم آمد، خاطرنشان کرد: به زودی خبرهای خوبی، در حوزه مقابله با قاچاق سوخت و ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان اعلام خواهد شد.

انهدام قاچاق سازمان‌یافته تا برخورد با کارمندان متخلف

چند روزی از صحبت‌های رئیس کل دادگستری هرمزگان نگذشته بود در برخورد قاطع با ایجاد کنندگان فساد؛ ۶ دهیار، سه کارمند اداره صمت و دو عضو نظام مهندسی به اتهام همکاری با قاچاقچیان سوخت دستگیر شدند تا قاطعیت برخورد با فساد در دولت سیزدهم باری دیگر بر همگان روشن شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان اظهار کرد: در روند تحقیقات قضایی مشخص شده است که متهمین از طریق صدور تأییدیه خلاف واقع برای دارندگان ماشین آلات راهسازی، امکان دریافت سوخت بدون هیچگونه فعالیتی را فراهم می‌کردند و از این طریق اقدام به معاونت در قاچاق نموده اند.

اکبری با اشاره به اینکه علیه دو نفر از مسئولان اتحادیه‌های صنفی نیز اعلام جرم شده است، افزود: در خصوص متهمین دستگیر شده قرار تأمین کیفری صادر شده است و رسیدگی قضایی به منظور شناسایی ابعاد دیگر این پرونده و دستگیری سایر متهمان همچنان ادامه دارد که با تکمیل روند تحقیقات، متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

دادستان مرکز استان هرمزگان در ادامه با بیان اینکه مبارزه بی‌امان دستگاه قضایی با مظاهر فساد با جدیت و قاطعیت ادامه می‌یابد، تصریح کرد: پرونده‌های مبارزه با فساد به صورت ویژه در دبیرخانه مدیریت پرونده‌های مهم دادگستری هرمزگان، تحت نظارت مدیریت ارشد قضایی استان قرار دارد و تا حصول نتیجه نهایی پیگیری می‌شوند.

وی همچنین با اشاره به تأکیدات ریاست قوه قضاییه در این خصوص، خاطر نشان کرد: فساد مالی را به هیچ وجه برنمی تابیم و با اخلالگران این حوزه قاطعانه و بدون اغماض برخورد خواهد شد.

علی ای حال برخورد قاطع دولت سیزدهم با قاچاقچیان سوخت برهمگان هویدا شده است و امید است به زودی بساط کامل قاچاقچیان سوخت از کف خیابان‌های هرمزگان برچیده شود.

انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از