حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/02/30 | 2024/05/19

Logo

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر داد:

انجام 26 هزار مأموریت اورژانس 115 در هرمزگان

انجام 26 هزار مأموریت اورژانس 115 در هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از انجام 26 هزار مأموریت توسط اورژانس 115 هرمزگان در شش‌ماهه نخست سال‌جاری خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی هرمز؛ غلامعلی جاودان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، اظهار کرد: اورژانس پیش بیمارستانی (اورژانس ۱۱۵) از جمله واحدهای پیشرو در حوزه بهداشت و درمان بوده و در هر شرایط نیروهای شاغل در این سازمان آماده ارائه خدمات به مردم شریف استان هستند.

جاودان با تشریح عملکرد بخش‌های مختلف اورژانس ۱۱۵، افزود: کارشناسان تریاژ تلفنی مستقر در واحد دیسپجینگ که وظیفه دریافت مأموریت و اعزام آمبولانس و همچنین ارائه مشاوره پزشکی را بر عهده دارند تا واحدهای ستاد هدایت عملیات بحران که مسئول رسیدگی به بحران‌ها، ستاد پایش مراقبت‌های بالینی که وظیفه توزیع بیماران بین مراکز درمانی را برعهده دارند و همچنین واحدهای عملیاتی این مرکز از جمله اورژانس هوایی، دریایی، زمینی و... در تمام ایام هفته و ۲۴ ساعته شبانه‌روز آماده ارائه خدمت به مردم شریف این مرزوبوم هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر اورژانس ۱۱۵ هرمزگان دارای ۸۸ پایگاه شهری و جاده‌ای، دو پایگاه اورژانس هوایی در بندرعباس و بستک، دو پایگاه اورژانس دریایی در جزیره قشم و هرمز است و بیش از ۶۰۰ نیرو خبره فوریت‌های پزشکی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: در ۶ ماه اول سال جاری ۱۵۷ هزار تماس با خطوط ۱۱۵ گرفته شده که از این تعداد ۲۶هزار و ۸۴۹ تماس منجر به اعزام آمبولانس شده است. متأسفانه بیش از ۴۰هزار تماس مزاحمت بوده و ۱۰هزار و ۷۵ مشاوره تلفنی به مددجویان ارائه شده است.

وی همچنین اظهار داشت: در مدت یاد شده ۲۵۱ مأموریت توسط شناورهای اورژانس دریایی و ۵۵ مأموریت توسط بالگرد اورژانس هوایی انجام شده است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از