به گزارش شبکه اطلاعرسانی هرمز؛ غلامعلی جاودان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، اظهار کرد: اورژانس پیش بیمارستانی (اورژانس ۱۱۵) از جمله واحدهای پیشرو در حوزه بهداشت و درمان بوده و در هر شرایط نیروهای شاغل در این سازمان آماده ارائه خدمات به مردم شریف استان هستند.
جاودان با تشریح عملکرد بخشهای مختلف اورژانس ۱۱۵، افزود: کارشناسان تریاژ تلفنی مستقر در واحد دیسپجینگ که وظیفه دریافت مأموریت و اعزام آمبولانس و همچنین ارائه مشاوره پزشکی را بر عهده دارند تا واحدهای ستاد هدایت عملیات بحران که مسئول رسیدگی به بحرانها، ستاد پایش مراقبتهای بالینی که وظیفه توزیع بیماران بین مراکز درمانی را برعهده دارند و همچنین واحدهای عملیاتی این مرکز از جمله اورژانس هوایی، دریایی، زمینی و... در تمام ایام هفته و ۲۴ ساعته شبانهروز آماده ارائه خدمت به مردم شریف این مرزوبوم هستند.
وی ادامه داد: در حال حاضر اورژانس ۱۱۵ هرمزگان دارای ۸۸ پایگاه شهری و جادهای، دو پایگاه اورژانس هوایی در بندرعباس و بستک، دو پایگاه اورژانس دریایی در جزیره قشم و هرمز است و بیش از ۶۰۰ نیرو خبره فوریتهای پزشکی دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: در ۶ ماه اول سال جاری ۱۵۷ هزار تماس با خطوط ۱۱۵ گرفته شده که از این تعداد ۲۶هزار و ۸۴۹ تماس منجر به اعزام آمبولانس شده است. متأسفانه بیش از ۴۰هزار تماس مزاحمت بوده و ۱۰هزار و ۷۵ مشاوره تلفنی به مددجویان ارائه شده است.
وی همچنین اظهار داشت: در مدت یاد شده ۲۵۱ مأموریت توسط شناورهای اورژانس دریایی و ۵۵ مأموریت توسط بالگرد اورژانس هوایی انجام شده است.
انتهای پیام/
- واریز ۹۸۴۹ میلیارد به حساب وزارت بهداشت 1403/03/30 10:49
- کشف ۱۴۷ کيلو ترياک در هرمزگان 1403/03/30 08:28
- خدمات مشاوره حقوقی و خانواده در بقاع متبرکه 1403/03/30 07:41
- توزیع 4266 کیلو گوشت اهدایی توسط خیرین قشمی 1403/03/29 10:24