حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

امامان جمعه هرمزگان تاکید کردند:

انتخابات، رویدادی مبارک برای ایرانیان است

انتخابات، رویدادی مبارک برای ایرانیان است

امامان جمعه هرمزگان گفتند: انتخابات برای ملت بزرگوار، فرهیخته و وفادار ایران اسلامی، اتفاقی مفتخرانه و در عین حال شیرین است و این رویداد مبارک، هدیه خداوند متعال به برکت انقلاب اسلامی به ما ایرانیان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ امامان جمعه هرمزگان گفتند: انتخابات برای ملت بزرگوار، فرهیخته و وفادار ایران اسلامی، اتفاقی مفتخرانه و در عین حال شیرین است و این رویداد مبارک، هدیه خداوند متعال به برکت انقلاب اسلامی به ما ایرانیان است.

انتخابات، اتفاقی مفتخرانه است

امام جمعه رودان گفت: حقیقت موهبت الهی انتخابات، دستاورد نیست بلکه خون‌آورد است، خون‌آوردی از عصر شهید نهضت مشروعه در جنبش مشروطه، شهید آیت‌الله شیخ فضل الله نوری که قطره قطره پای نهال آزادی و استقلال ملت مظلوم ایران چکید و امروز به چنین بالندگی رسیده است لذا شرکت در انتخابات نیز بزرگ‌ترین مصداق شکرانه برای این نعمت بزرگ الهی است.


وی افزود: انتخابات هوای تازه و نشاط در جامعه است؛ به گونه‌ای که امکان دست به‌دست شدن قدرت در عرصه‌های مختلف به‌وجود می‌آید که مصداق امر جامع است و یکی از برترین مصادیق مسئولیت اجتماعی مشترک به شمار می‌رود لذا امامین انقلاب همواره مردم را دعوت به حضور در انتخابات کرده‌اند خصوصا این انتخابات که کل جریان ضد انقلاب و ضد ایران زیر پرچم کفر جهانی، پرچم مقابله با انتخابات را به‌ دست گرفته‌اند و بیش از ۵۰۰ شبکه کثیف علیه انتخابات سخن‌پراکنی و لجن پراکنی کردند.


امام جمعه رودان با اشاره به کلامی از شهید همت مبنی بر شناخت جبهه حق از باطل تصریح کرد: هر وقت دچار تردید شدید، ببینید آتش دشمن کجا را هدف قرار داده و آنجا همان جبهه خودی است، امروز آتش دشمن علیه انتخابات می‌باشد و توپخانه پروپاگاندای دشمن، دائما در حال کوبیدن این رویداد مهم در کشور بود و هست زیرا این‌ها معادلاتشان را بر اساس حضور مردم معین می‌کنند اما به لطف خدای متعال امروز برای ملت ما، جمعه وحدت، آگاهی، زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی است، ملت عزیز یک بار دیگر در این تاریخ مشعشع و پرافتخار صحنه دیگری از حماسه بزرگ دشمن‌شکن را خلق می‌کنند و تصویر ایران قوی و ایران فردا را پیش روی بشریت قرار خواهند داد.


حجت‌الاسلام بارانی در توصیه‌ای به کاندیداها و هواداران شان بیان کرد: همواره باید شنبه‌ی پس‌ از انتخابات، روز مهربانی و بردباری باشد و چه طرفداران نامزد منتخب و چه هواداران دیگر نامزدهای محترم،‌ از هرگونه رفتار و گفتار تحریک‌آمیز و بدگمانانه پرهیز کنند و نماینده منتخب و محترم، نماینده همه‌ی مردم می‌باشد و همه و از جمله رقیبان دیروز باید یکپارچه از او حمایت و به او کمک کنند چراکه بی شک این نیز امتحانی الهی است که موفقیت در آن خواهد توانست رحمت خداوند متعال را جلب کند.

امروز یوم‌الله انقلاب و نظام اسلامی است

امام جمعه بوموسی افزود: امروز یوم‌الله انقلاب و نظام اسلامی است ومردم برای سرنوشت خودشان تصمیم می‌گیرند و چشم‌های زیادی به انتخابات دوخته شده و همه امیدوار به این انقلاب و نظام هستند.

جاودان گفت: چیزی که رهبر انقلاب از ما می‌خواهد که سال هاست عرض می‌کنند شرکت و سرعت در انتخابات است و رای دادن واجب است وما باید واجب را با سرعت انجام دهیم.
وی با بیان اینکه کسانی را که نمی‌خواهند رای دهند را خوب قانع کنیم، خاطرنشان کرد: اقتدار کشور از همین انتخابات است وما باید برای حفظ نظام هرکاری را انجام دهیم.

انتخابات نماد مردم سالاری دینی است

امام جمعه شهرستان حاجی‌آباد  به تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در ساعات اولیه رأی دادن پرداختند که آقا فرمودند«فاستبقوا الخیرات» در کار خیر سبقت بگیرید و هر چه زودتر پای صندوق‌های رأی حاضر شوید و هر تعدادی که باید رأی بدهید به همان تعداد رأی بدهید نه کمتر، و چشم بسیاری از مردم جهان به این انتخابات شماست و تأثیر زیادی دارد و حضور پر رنگ مردم سبب خوشحالی دوستان و ناراحتی دشمنان می‌شود.


وی بیان داشتند: انتخابات مجلس شورای اسلامی نماد مردم سالاری دینی است و جمهوریت نظام را مشارکت حداکثری ملت تفسیر می‌کند.


امام جمعه شهرستان حاجی‌آباد افزود: نمایندگان مجلس با روحیه انقلابی، ترجیح مصالح نظام و منافع ملی و منافع شخصی و حزبی را باید در اولویت کاری خود قرار دهند و دشمنان با تمام توان بر ضد ایران کار می‌کنند ۵۰۰ شبکه علیه انتخابات سخن پراکنی می‌کنند و به فرموده شهید ابراهیم همت «جبهه خودی آن جایی است که دشمن آن را بمب باران می‌کند ».

مسجد خاکریز فرهنگی و سیاسی جامعه است

امام جمعه جزیره کیش گفت: امروز روز مهمی در تاریخ اسلامی است، انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری است. 

وی عنوان کرد: مسجد پایگاهی برای حفظ و حراست است و مسجد خاکریز فرهنگی و سیاسی جامعه است و از این فرصت باید استفاده کنیم و مسجد محل بصیرت افزایی است و برنامه‌های متنوع و زیبایی در مساجد اجرا کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: ۱۵اسفند روز درخت‌کاری را هم تبریک عرض می‌کنم‌، روز درخت‌کاری روز زندگی دوباره برای زمین خلقت است، و آغاز هفته منابع طبیعی است و همچنین در ۲۲ اسفند ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خدا که ان‌شا‌الله در این ماه بتوانیم از گناهان استغفار کرده و بیشتر از قبل یه خداوند متعال نزدیک شویم.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از