حالت تاریک

امروز : پنج‌شنبه, 1403/02/27 | 2024/05/16

Logo

به‌وقت امنیت در دریا؛

اقتدار در خلیج‌فارس سند بی‌آبرویی بیگانگان است

اقتدار در خلیج‌فارس سند بی‌آبرویی بیگانگان است

شکست‌های پی‌درپی آمریکا و بیگانگان در سال‌های اخیر در خلیج‌فارس باعث شده این دریایی بزرگ بدیل به مکانی برای بی‌آبرو کردن بیگانگان شود.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ خلیج‌فارس در تاریخ پرفرازونشیب خود صحنه‌های فراوانی را دیده از صحنه‌های دردآور تا اقتداری که نیروهای مسلح ما به رخ جهانیان می‌کشند.

خلیج‌فارس که یکی از راهبُردی‌ترین دریاها در دنیا به شمار می‌رود خیلی دولت‌های بیگانه به دنبال تسخیر آن بودند و می‌خواستند که منافع و انرژی‌های خدادادی که در این خطه وجود دارد را به تاراج ببرند؛ اما مردمان این مرزوبوم با دادن جان شیرینشان دست بیگانگان را قطع کرده‌اند.

درحالی‌که تنها مدت کوتاهی از پیروزی انقلاب اسلامی گذاشته بود و جنگ بین ایران و عراق را بیگانگان به راه انداختند در جنوب کشور و در خلیج‌فارس به گمانی که ایرانیان مشغول جنگ در مناطق جنگی بوده و حواسشان به خلیج‌فارس نیست آمریکایی‌ها می‌خواستند سکوهای نفتی ما را از بین ببرند؛ اما غیورمردان نیروی دریایی نگذاشتند که آنها به خواسته پلید خود برسند و با جنگی تنگاتنگ بساطشان را از خلیج‌فارس بیرون کردند.
  
  شهیدان دارا و رئیسی همراه با سایر دلاورمردان در فروردین‌ماه سال ۱۳۶۷ در خلیج‌فارس در مقابل نیروهای آمریکایی شجاعانه ایستادگی کردند و بعد از ساقط کردن بالگرد پیشرفته آمریکایی‌ها خودشان نیز تمام دارایی‌شان که جان شیرینشان بود را فدای اسلام کردند تا قطره‌ای از دریای خلیج‌فارس نصیب بیگانگان نشود.
  
  خلیج‌فارس خون‌های فراوانی را در دل خود دیده شاید مسافران پرواز ۶۵۵ ایران - دبی را یکی از مظلوم‌ترین‌ها دانست؛ پروازی که کودکان، زنان و مردان با شلیک مستقیم آمریکا جانشان را از دست دادند و خلیج‌فارس آرامگاه ابدی آنها شد.
  
  روزگاری بیگانگان به دنبال دست‌درازی به خلیج‌فارس بودند و به خودشان اجازه می‌دادند که فکر به سیطره در آوردن خلیج‌فارس را داشته باشند؛ اما امروز به برکت خون پاک شهدا هیچ قدرتی در جهان جرئت نگاه‌چپ کردن به خلیج همیشه فارس را ندارد.
  
  امروز باعث افتخار است که هر کشتی که از تنگه هرمز و خلیج‌فارس می‌خواهد عبور کند به گفته سردار تنگسیری باید به زبان فارسی صحبت کند و اجازه بگیرد و این اوج اقتدار ایرانیان را می‌رساند.

 شکست همیشه آمریکایی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۱۳۹۴ و به‌زانودرآوردن نیروهای ارتش آمریکا برگ زرینی دیگر در تاریخ خلیج‌فارس است.

  سال ۱۳۹۸ پهپاد نورثروپ گرومن آر کیو-۴ گلوبال هاوکرا در خلیج‌فارس و در نزدیکی تنگه هرمز پرسه می‌زد که پسران ناخداهای باخدا در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را ساقط کردن تا لاشه آن در خلیج‌فارس سند بی‌آبرویی آمریکا شود.

 ایجاد امنیت همراه بااقتدار در خلیج‌فارس مهم‌ترین کار دلاورمردان نیروی دریایی سپاه است که علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در این باره عنوان کرد: راهبرد ایران در خلیج‌فارس صلح، امنیت و دوستی است و بیگانگان در اینجا مخل امنیت هستند.

 وی عنوان کرد: ۴۰ درصد گاز و ۶۲ درصد نفت منطقه در خلیج‌فارس است. امروز امنیت تنگۀ هرمز و تردد روزانه ۸۳ فروند کشتی را برقرار کردیم.

 فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز روز پایان اشغالگری ۱۱۷ سالۀ پرتغالی‌ها در خلیج‌فارس است.

 علی‌ای‌حال برای دلاورمردان نیروی دریای سپاه فرقی نمی‌کند آمریکا باشد یا هر بیگانه‌ای دیگر هنگامی که پای امنیت و اقتدار خلیج‌فارس در میان باشد برخورد قاطع و بدون تعارف می‌کنند.

 انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از