حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

مدیر بنادر شهید باهنر اعلام کرد:

افزایش ۱۰۰ درصدی ترانزیت نفتی بندر شهید باهنر

افزایش ۱۰۰ درصدی ترانزیت نفتی بندر شهید باهنر

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان افزایش شاخص‌های عملکردی در بخش غیرنفتی بندر شهید باهنر در سه‌ماهه امسال را مثبت ارزیابی کرد و از افزایش ۱۰۰ درصدی ترانزیت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، به نقل از روابط‌عمومی بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، حمیدرضا محمدحسین تختی در این باره اظهار کرد: در این مدت شاخص تخلیه و بارگیری غیرنفتی با ثبت رکورد ۴۷۱ هزار و ۱۴۲ تن از افزایش قابل‌توجه ۵۷ درصدی برخوردار بوده است.

وی افزود: در بخش صادرات ۳۵۹ هزار و ۹۱۰ تن کالا با افزایش ۵۹ درصدی از بندر شهید باهنر صادر شده و در بخش واردات غیرنفتی نیز ۱۸ هزار و ۴۲۶ تن با افزایش پنج‌درصدی به ثبت رسیده است.

مدیر بندر شهید باهنر با بیان اینکه گفت: در بخش ترانزیت غیرنفتی که از رشد ۲۸ درصدی برخوردار بوده ۲۱ هزار و ۴۹۸ تن در عملکرد این بندر به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به عملکرد بخش نفتی در بندر شهید باهنر از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه امسال گفت: آمارها حاکی از آن است که در بخش ترانزیت نفتی نیز با افزایش ۱۰۰ درصدی روبرو هستیم.

محمد حسینی تختی میزان کاپوتاژ انجام شده از بندر شهید باهنر در این مدت را ۳۵ هزار و ۹۷۸ تن با ۴۸ درصد اعلام کرد.

وی مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: در بخش تخلیه و بارگیری کانتینرهای یخچالی نیز ۱۳۷ درصد افزایش ثبت شده که از این میزان هفت هزار و ۷۷۴ TEU کانتینر پر و شش هزار و ۸۱۴ TEU نیز کانتینر خالی بوده است.

محمد حسینی تختی اضافه کرد: با ورود ۹۰۴ فروند شناور در بندر شهید باهنر هشت درصد در سه‌ماهه امسال افزایش شناورهای ورودی به ثبت رسیده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از