حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

رئیس کل دادگستری هرمزگان تاکید کرد:

افزایش کیفیت خدمات با استمرار بازرسی‌های درون‌سازمانی

افزایش کیفیت خدمات با استمرار بازرسی‌های درون‌سازمانی

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان بر لزوم اجرای منظم و دوره‌ای بازرسی‌های درون سازمانی با هدف افزایش کیفیت ارائه خدمات به مردم تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ مجتبی قهرمانی در جلسه شورای قضایی استان هرمزگان که با حضور اعضای این شورا در بندرعباس برگزار شد، با اشاره به اهمیت بازرسی در تحقق اهداف سازمانی و اصلاح امور، گفت: مسئولان قضایی و مدیران سازمان های تابعه باید به صورت مستمر بازدیدهای میدانی از حوزه‌های کاری و نظارتی‌خود را در دستور کار داشته باشند زیرا این بازدیدها دارای اثرات و منافع زیادی است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه، پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات را یکی از مهمترین مزایای بازرسی برشمرد و بر لزوم اجرای منظم و دوره‌ای بازرسی‌های درون سازمانی با هدف افزایش کیفیت ارائه خدمات به مردم تأکید کرد.

قهرمانی تصریح کرد: این شیوه‌های کنترلی در راستای آسیب شناسی و به منظور ارائه پیشنهادات و اصلاح رویه‌های مضر به کار گرفته می‌شود و رسالت اصلی بازرسان، رشد و تعالی کل مجموعه می باشد.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان، شناسایی نقاط ضعف، اقدام به موقع و رفع معایب را سه مؤلفه مهم در امر بازرسی عنوان کرد و یادآور شد: یکی از وظایف تیم‌های بازرسی تعیین شاخص‌های متناسب با ماهیت قوه قضاییه در دوره تحول و تعالی است تا با کمترین هزینه‌ ممکن، بیشترین خدمات به مردم ارائه شود.

چگونگی بهره‌گیری از فرصت‌ها، منابع و امکانات و همچنین توجه به مستندسازی‌ها و شفافیت در فرایندهای بازرسی از دیگر محورهای سخنان رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این نشست بود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین در پایان با تأکید بر اینکه توجه به سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد موضوعاتی راهبردی و بسیار حائز اهمیت است، گفت: توجه به نظارت‌های قضایی سیستمی و هوشمند آثار مطلوبی در رسیدگی به پرونده‌ها و نهایتاً پیشگیری و کاهش وقوع جرایم به همراه خواهد داشت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از