حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان هرمزگان خبر داد:

افزایش دبی آب چاه‌ها به‌ظرفیت ۲۸۴ لیتر برثانیه

افزایش دبی آب چاه‌ها به‌ظرفیت ۲۸۴ لیتر برثانیه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: برای تأمین آب مشترکین و گذر از تابستان بدون تنش سال ۱۴۰۲ افزایش دبی آب چاه‌ها به ظرفیت ۲۸۴ لیتر بر ثانیه پیش‌بینی‌شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ عبدالحمید حمزه‌پور در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان هرمزگان که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان برگزار شد، افزود: اقدامات آبفا در این زمینه بدون وقفه ادامه دارد و برای رفع نیاز آبی جمعیت هرمزگان، ۷۴ لیتر بر ثانیه در قالب حفر چاه‌های جدید و ۱۷۴ لیتر بر ثانیه در قالب کف شکنی از ابتدای امسال برای گذر از تنش آبی انجام شده است.

وی تصریح کرد: کم‌بارشی و تداوم خشکسالی طی سال‌های اخیر باعث افت چاه‌های تأمین آب شهرها و روستاها شده و برخی از چاه‌ها نیز به طور کامل از مدار بهره‌برداری خارج شده‌اند.

مدیرعامل آبفا گفت: همچنین باهدف رفع نیاز مناطقی که با کمبود آب مواجه هستند، آبرسانی سیار با ظرفیت ۱۹ هزار و ۹۸۸ مترمکعب پیش‌بینی‌شده که این روند همچنان برای رفع نیاز آبی مشترکین ادامه خواهد داشت.

حمزه‌پور همچنین به تولید آب‌شیرین‌کن‌ها اشاره کرد و گفت: به‌منظور تأمین نیاز آبی مشترکین شهرها و روستاهایی که از منابع آب‌شیرین‌کن‌ها تأمین می‌شوند، روزانه ۲۲۸ هزار و ۴۳۸ مترمکعب آب تولید می‌شود که جمعیتی بالغ بر ۸۸۲ هزار و ۸۳۲ نفر از این منابع تأمین آب می‌شوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از