حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

فرازی از وصیت نامه شهدا؛

افراد پشت جبهه با منافقان مبارزه کنند

افراد پشت جبهه با منافقان مبارزه کنند

شهید موسی بشیری شمیلی یکی از شهیدان دفاع مقدس هرمزگان در وصیت‌نامه‌اش توصیه کرده است: کسانی که در پشت جبهه هستند با منافقان مبارزه کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ شهید موسی بشیری شمیلی دوم اردیبهشت ۱۳۳۵ در روستای شمیل بندرعباس به دنیا آمد، پدر وی اسماعیل، کارگر بنایی بود.

وی درحالی که سه سال بیشتر نداشت مادرش جاریه را در سال ۱۳۳۸ از دست داد.

او سال‌ها بدون حضور مادر بود اما زنی شجاع و قوی درکنارش ماند و او را پرورش داد و تربیت کرد، او کسی نبود جز مادربزرگش.

وی تحصیلاتش را در بندرعباس تا دوم راهنمایی ادامه داد و چون با سختی کارآشنا بود روزها کارگری و شب‌ها مشغول تحصیل بود تا اینکه بزرگ‌تر شد و در سال ۵۷ به عنوان جوشکار در سازمان بنادر و کشتیرانی مشغول به کار شد.

شهید بشیری شمیلی با شروع جنگ تحمیلی به عنوان بسیجی عزم جبهه کرد و توانست در عملیات بیت‌المقدس نیز حضور یابد.

این جوان جبهه‌های دفاع مقدس، در حالی که خانواده‌اش برای او درحال تدارک عروسی بودند، گفته بود عروسی من و حجله من و امید من شهادت است.

وی دهم اردیبهشت سال ۶۱ در جزیره ام‌الرصاص عراق بر اثر اصابت ترکش آسمانی شد.

مزار شهید بشیری شمیلی در گلزار شهدای شهرستان بندرعباس قرار دارد.

شهید موسی بشیری شمیلی در بخشی از وصیت نامه‌اش آورده است: چون در حال حاضر عازم جبهه هستم به ملت ایران و رزمندگان امید پیروزی حق بر علیه باطل می‌دهم و شما برادران که در پشت جبهه هستید با منافقین مبارزه کنید که ما با صدامیان مبارزه می‌کنیم.

در ادامه این وصیت نامه بیان داشته است: اگر شهید شدم مرا به مکان شهیدان ببرید و به خانواده‌ام رسیدگی کنید و مسئولان مملکت بیشتر به روستا و مردم فقیر برسند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از