حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

امام جمعه بندرعباس:

اغتشاشات سال گذشته نتیجه بی‌ثمری حوزه فرهنگ است

اغتشاشات سال گذشته نتیجه بی‌ثمری حوزه فرهنگ است

امام جمعه شهرستان بندرعباس گفت: اغتشاشات سال گذشته نتیجه بی‌ثمری در حوزه فرهنگ است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز، حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده، امام‌جمعه بندرعباس در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته بندرعباس با اشاره به روز فرهنگ اظهار کرد: رهبر عزیز و حکیم و دیدبان کبیر انقلاب اسلامی ما نکته‌ای را برای همه ما متذکر می‌شوند که باید توجه کنیم؛ قوام کشور را به فرهنگ می‌دانند، اگر ما می‌خواهیم ثبات در کشور باشد باید از فرهنگ صیانت کنیم؛ زیرا امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) می فرمایند: ضایعات فرهنگی دیر به آن توجه می‌شود اما ضایعات اقتصادی مانند تورم و...همه می‌دانیم و واکنش نشان می‌دهیم.

 

امام‌جمعه بندرعباس افزود: مسائل فرهنگی جزو مسائل صعب‌العلاج است، ضایعات اقتصادی مانند تورم همه پیگیری می‌کنند تا مرتفع شود همچنین مسائل دیگر مردم راه و جاده ندارند و... دیر و یا زود مرتفع می‌شود متاسفانه در مسائل فرهنگی درد آن را دیر متوجه می‌شویم.

 

عبادی‌زاده مطرح کرد: دشمنان زیادی داریم که بیشترین تلاش‌شان در فرهنگ است و ذائقه فرهنگی مردم را تغییر می‌دهند و حساسیت مردم را نسبت به مسائل دینی از بین می‌برند، قبخ و زشتی کارهای غیر فرهنگی را از بین می‌برند در این شرایط فرهنگ را باید در راس امور بیاوریم.

 

وی تاکید کرد: مسئولان بدانند اگر در حوزه فرهنگ هزینه نکنند باید تاوان آن در جایی دیگر مانند عرصه اقتصادی، اجتماعی و.. باید دهند؛ ما در عرصه فرهنگ در برخی مواقع بی‌توجه هستیم مردم باید پای کار بیایند و مطالبات فرهنگی از مسئولین داشته باشند.

 

امام‌جمعه بندرعباس تصریح‌کرد: اغتشاشات سال‌های گذشته ثمره بی‌توجهی به حوزه فرهنگ بود و هزینه‌های زیادی بابت آن دادیم.

 

عبادی‌زاده گفت: سبک زندگی‌مان باید اسلامی باشد؛ ما هرمزگانی‌ها که در کنار دریا زندگی می‌کنیم باید فرهنگ خاص و ویژه ساحل‌نشینی به آن پرداخته شود و مورد عنایت رسانه‌ها قرار بگیرد تا بتوانیم کارهای خوبی انجام دهیم.

 

وی با اشاره به روز ملی مبارزه با استکبار و روز دانش‌آموز مطرح‌کرد: مقابله با استکبار دستور دین ما است؛  امام راحل(ره) هنگامی که دانشجویان لانه جاسوسی را تسخیر کردند آن را انقلاب دوم نام گذاری کردند؛ زیرا این اقدام جلوی کودتاهایی مانند ۲۸ مرداد را گرفتند و باعث شد هزینه‌های که در گذشته دادیم دوباره تکرار نشود.

 

خطیب‌جمعه بندرعباس گفت: کاری که دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی کردند یک مبارزه هماهنگ با نظام سلطه‌گری و استکبار با یکدیگر بود؛ جریان های سازش‌کار با استکبار جهانی منزوی شدند هیمنه آمریکا را در دنیا شکستیم.

 

عبادی‌زاده تاکید کرد: امروز آمریکا و غربی‌ها تمام نرم‌افزارهایی که برای سلطه بر دنیا از جمله حقوق بشر، دموکراسی، و... به پای صهیونیست‌ها ذبح کردند.

وی ضمن دعوت از آحاد مردم برای حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان گفت: تمامی مردم در کنار دانش آموزان دهه نودی و هشتادی حضور خواهند یافت.

 

امام‌جمعه بندرعباس تصریح کرد: نظم نوین جهانی که وعده آن را آمریکایی‌ها می‌دادند و گوش فلک را وعده‌هایشان کر می‌کرد امروز در حال شکل‌گیری است ته توسط آمریکایی‌ها بلکه به وسیله جهان اسلام صورت می‌گیرد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از