حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان خبر داد:

اعلام آمادگی ۷۲ مسجد برای میزبانی از معتکفین

اعلام آمادگی ۷۲ مسجد برای میزبانی از معتکفین

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان گفت: تاکنون ۷۲ مسجد شاخص استان جهت میزبانی از معتکفین، اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در جلسه هماهنگی مراسم معنوی اعتکاف که شامگاه شنبه در سالن اجتماعات دفتر نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر، تعداد ۷۲ مسجد در استان هرمزگان جهت میزبانی از این مراسم معنوی اعتکاف اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان افزود: در ۶ شهرستان حضور یافته و جلسات هماهنگی مراسم اعتکاف به رباست ائمه جمعه شهرستان‌ها برگزار کردیم که در این خصوص، کار با جدیت به پیش می‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حقانی همچنین گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های ثبت‌نام در مراسم معنوی اعتکاف، با استانداری هرمزگان رایزنی‌هایی صورت گرفته که استاندار قول مساعد داد که یک وعده غذایی معتکفین توسط صنایع فعال در استان تأمین شود. در صورت تحقق این امر مهم، کمک بزرگی به برگزاری مراسم اعتکاف در استان هرمزگان خواهد شد.

وی همچنین اضافه کرد: در سال گذشته، تعداد ۱۲ مجموعه به صورت خودجوش در حوزه اعتکاف دانش‌‌آموزی فعال بودند امسال اداره کل تبلیغات اسلامی در کنار این مجموعه‌ها قرار گرفته و یک نفر به‌عنوان نماینده این اداره کل با این مجموعه‌ها در ارتباط است. مقرر شده یک قسمت از مسجد قدس به حوزه اعتکاف دانش‌‌آموزی اختصاص یابد‌.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ادامه داد: به منظور ثبت‌نام یکپارچه علاقمندان جهت حضور در مراسم اعتکاف، یک سایت طراحی شده تا معتکفین به راحتی بتوانند جهت شرکت در مراسم معنوی اعتکاف ثبت‌نام کنند.

گفتنی است، سال گذشته، بالغ بر ۷ هزار و ۸۰ نفر هرمزگانی در بیش از ۹۰ مسجد در مراسم اعتکاف شرکت کردند که از این تعداد، بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ نفر خانم و ۲ هزار و ۸۰۰ نفر آقا بودند.

از آنجایی که مراسم معنوی اعتکاف، فرصت مناسبی برای آشنایی جوانان و نوجوانان با مباحث دینی است، در سال گذشته برای نخستین بار، چهار مسجد در بندرعباس برای نوجوانان اختصاص داده شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از