حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/06/11 | 2024/09/01

Logo

اشتغال، دغدغه بزرگ و مطالبه مهم جوانان است
امام‌جمعه رودان:

اشتغال، دغدغه بزرگ و مطالبه مهم جوانان است

خطیب جمعه رودان گفت: امروز اشتغال دغدغه بزرگ و مطالبه مهم جوانان است که باید به طور ویژه پیگیری شود؛ زیرا حل مسائل مهمی مانند ازدواج، مسکن، فرزندآوری نیز در گرو حل مشکل اشتغال جوانان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ حجت‌الاسلام محمد بارانی ظهر امروز در نمازجمعه عبادی سیاسی رودان با تسلیت ایام دهه آخر ماه صفر ضمن بیان آیاتی در وصف جایگاه و شخصیت نبی مکرم اسلام(ص) اظهار کرد: وجود نازنین پیامبر اعظم (ص) بسیار مقدس و تقدس وجودی ایشان از تمام مقدسین عالم بالاتر است و فلسفه این تقدس را باید در کارآمدی ایشان در نظام ربوبیت الهی جستجو کرد؛ زیرا از همه موجودات برای نظام ربوبی و عالم هستی کارآمدتر و موثرتر است و برای رساندن انسان‌ها به هدف خلقت‌شان نقش آفرین‌ترین عامل و محوری‌ترین فاعل وجود مبارک ایشان است.
وی شخصیت امام مجتبی (ع) را پرورش یافته دامان امیرالمؤمنین (ع) و حضرت صدیقه طاهره(س) و الگوی تراز انسانی معرفی کرده و افزود: حضرت در عبادت، سیاست، حلم، بردباری، مهربانی، انفاق و همه فضیلت‌های برجسته انسانی در قله قرار دارند که امیدواریم جامعه اسلامی قدردان این الگوهای تراز باشند.
 بارانی با تسلیت ایام شهادت امام رضا(ع) در تبیین معرفی ایشان در زیارت رجبیه تصریح کرد: بشریت و خاصه شیعیان در برپایی مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) مدیون امام رضا(ع) هستند به گونه‌ای که تاکیدات و عمل ایشان نهضت عاشورا و مجالس عزای سیدالشهدا را در عالم گرم و پررونق کرد.
امام جمعه رودان با تشکر از حضور نماینده محترم مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در نماز جمعه، برپایی میز خدمت در این جمع مومنان را اقدام و ابتکاری قابل تحسین دانسته و تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب همواره مدیران و مسئولان را توصیه به حضور در بین مردم و استماع بدون واسطه مشکلات و مطالبات می‌کنند؛ زیرا قطعا اکتفا به گزارشات نمی‌تواند انسان را آشنا به مسائل نماید که امیدواریم نماینده محترم این مسیر درست خدمت گذاری را ادامه و نتایج پیگیری‌ها را به اطلاع مردم برسانند.
 بارانی با تاکید بر همدلی و تعامل مجلس و دولت و تبریک انتخاب فرماندار رودان به عنوان فرماندار برتر استان در جشنواره شهید رجایی افزود: رودان سرشار از ظرفیت‌ها و فرصت‌های ناب است که امیدوارم با تعامل قوا و کار کارشناسی و نگاه تخصصی از این ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات مردم استفاده شود.
خطیب جمعه رودان افزود: امروز اشتغال دغدغه بزرگ و مطالبه مهم جوانان است که باید به طور ویژه پیگیری شود؛ زیرا حل مسائل مهمی مانند ازدواج، مسکن، فرزندآوری نیز در گرو حل مشکل اشتغال جوانان خواهد بود.
 بارانی توصیه‌ها و فرمایشات رهبر عالیقدر انقلاب را چراغ راه و منشور حرکتی دولت دانسته و با تاکید بر قدرشناسی عملی دولتمردان از حمایت‌های رهبری اظهار امیدواری کرد: امیدواریم دولت محترم هم با صداقت گفتاری و کرداری و کار و تلاش شبانه‌روزی از حمایت‌های رهبری و ملت ایران قدرشناسی کنند و بدانند راز و رمز عاقبت بخیری در اطاعت صادقانه از این فقیه حکیم الهی است.
وی با اشاره به شفاف سازی رهبری پیرامون انتخاب وزرا، کابینه متعلق به شخص رئیس جمهور دانسته و ضمن تشکر از همکاری مجلس در تشکیل سریع کابینه بیان کرد: سرعت تشکیل دولت پس از شهادت رئیس جمهور عزیز فقید از حیث ساختاری توان و استحکام نظام اسلامی در عبور از بحران‌ها را به دنیا نشان داد.

 بارانی با اشاره به مطالبات دوازده‌گانه رهبری از دولت ضمن تاکید بر حرکت دولت منطبق بر این ریل‌گذاری حکیمانه افزود: برگشت به عقب و مراجعه به نسخه‌های امتحان داده ناموفق، یک خسران بزرگ برای کشور است؛ لذا راه حل مشکلات را باید در تهران و اسناد و برنامه‌های بالادستی نظام جستجو کرد و نه در وین، پاریس، لندن و واشنگتن و در تحقق این مهم انتخاب درست مدیران میانی وزارت خانه‌ها؛ استانداران و مدیران کل موثر خواهد بود و قطعا مدیران پروازی، سفارش شده و غیر متعهد و کارنابلد نمی‌توانند به دولت و مردم خدمت و کمک کنند.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از