حالت تاریک

امروز : پنج‌شنبه, 1403/04/14 | 2024/07/04

Logo

رئیس پلیس فتا هرمزگان خبر داد:

استرداد بیش از 40 میلیارد ریال وجه کلاهبرداری‌شده

استرداد بیش از 40 میلیارد ریال وجه کلاهبرداری‌شده

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از استرداد بیش از 40 میلیارد ریال وجه مالباختگان جرایم سایبری توسط کلاهبرداران به حساب آنان خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ احسان بهمنی در جمع خبرنگاران در تشريح اين خبر اظهار کرد: با تلاش همه جانبه و پیگیری‌های تخصصی کارشناسان پلیس فتا استان در یک ماه گذشته و با هماهنگی قضائی بیش از ۴۰ میلیارد ریال وجه مالباختگان جرائم سایبری استرداد شد.

وی افزود: علیرغم آموزش‌ها، هشدار‌ها و توصیه‌های پلیس فتا که با همکاری رسانه‌ها به‌صورت مستمر و به اشکال مختلف اطلاع‌رسانی می‌شود، بازهم شاهد هستیم که تعدادی از شهروندان همچنان با بی دقتی، فریب کلاهبرداران سایبری را خورده و بر روی لینک‌های با منابع ناشناس کلیک کرده یا وارد درگاه‌های بانکی جعلی شده و همه یا بخشی از سرمایه خود را از دست می‌دهند.

این مسئول انتظامی به عموم شهروندان و مردم استان توصیه کرد: از باز کردن لینک‌هایی با منابع ناشناس تحت هر عنوانی خودداری کرده و اطلاعات شخصی حساب‌های خود اعم از شماره‌های رمز و ccv۲ را هرگز به دیگران اعلام نکنند.

وی با اشاره به اهمیت بالای عنصر زمان در بررسی و برخورد با کلاه‌برداران اینترنتی خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز در صورت مواجه شدن با کلاه‌برداری اینترنتی و یا برداشت‌های غیر‌مجاز از حساب‌های بانکی خود، موضوع را به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان همچنین از شهروندان خواست:هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از