حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

مديرکل محیط زیست هرمزگان خبر داد:

ارتقای سطح کیفی واحدهای صنعتی در حوزه محیط‌زیستی

ارتقای سطح کیفی واحدهای صنعتی در حوزه محیط‌زیستی

مديرکل محیط زیست هرمزگان گفت: ارتقای سطح کیفی واحدهای صنعتی در حوزه محیط زیستی قابل تقدیر است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی هرمز، حبیب مسیحی تازیانی صبح امروز در همایش گرامیداشت هفته جهانی محیط زیست که به میزبانی پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس برگزار شد، با اشاره به اینکه، تولید از مهم‌ترین اولویت‌های صنایع هرمزگان تلقی می‌شود، اظهار کرد: از همین رو، تمام نگاه‌ها به سمت آلودگی‌های زیست محیطی جلب می‌شود. 

وی با اشاره به ارتقای سطح کیفی واحدهای صنعتی در حوزه محیط زیستی، افزود: صنایع هرمزگان با برنامه‌ریزی مدون و سنجیده، علاوه بر راه‌اندازی زنجیره تولید باید در راستای کاهش آلودگی‌های صنعتی محیط زیست تلاش کنند. 

به گفته مدیرکل محیط زیست هرمزگان، آلودگی‌های واحدهای صنعتی تاثیر بسزایی بر روی محیط زیست می‌گذارد، امیدواریم در آینده‌ای نزدیک، منطقه غرب بندرعباس به منطقه سبز تبدیل شود. 

مسیحی تازیانی تأکید کرد: پرسنل صنایع هرمزگان و شهروندان، هر کدامشان به نوعی در بهبود محیط زیست سهیم هستند. 

وی با اشاره به اقدامات شاخص محیط زیستی در دولت سیزدهم اظهار کرد: توجه ما به توسعه محیط زیست طبیعی است و در همین مقوله، تاکنون اقدامات ارزشمندی انجام شده است.  

مدیرکل محیط زیست هرمزگان، به تدوین طرح‌های مدیریتی در مناطق حفاظتی اشاره کرد و گفت: تدوین طرح های مدیریتی، بیانگر شناسنامه یک منطقه است. 

وی افزود: در دوره‌های گذشته، هفت پاسگاه محیط‌بانی در هرمزگان احداث شده بود اما در دولت سیزدهم، هفت باب پاسگاه محیط‌بانی دیگر ساخته شده است که در سفر رئیس جمهور شهید به استان هرمزگان، چهار پاسگاه افتتاح شد.

مسیحی تازیانی با اشاره به اینکه اداره کل محیط زیست استان هرمزگان، رتبه دوم را در حوزه حیات وحش و در شاخص آموزش کسب کرده است، تصریح کرد: از دیگر اقدامات، می‌توان به افزایش ۲۰ درصدی در حوزه تجهیز پاسگاه‌ها و مراکز برای اطفاء حریق تحت مدیریت و همچنین افتتاح ۱۰۱ خانه محیط زیست در هرمزگان، کاهش میانگین حوزه مدیریت پسماند ویژه و صنعتی به مدت پنج روز، ساخت پنج مرکز نگهداری موقت گونه‌های حیات وحش در شهرستان، پروژه باز چرخانی پساب شهری و... اشاره کرد. 

مدیرکل محیط زیست هرمزگان بیان داشت: با توجه به ضرورت ایجاد تعامل سازنده بین دانشگاه‌ها و اداره کل محیط زیست هرمزگان در راستای توسعه و بهبود فضای زیست محیطی، تفاهم‌نامه‌ای فی‌مابین دانشگاه هرمزگان و محیط زیست منعقد شده است. 

وی با بیان اینکه تلاش‌مان بر این است که صنایع هرمزگان به عنوان صنایع سبز شناخته شود، افزود: تلاش در راستاي حفظ محیط زیست، وظیفه‌ای همگاني است و باید بکوشیم تا در این حوزه، نقش بسزایی ایفا کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از