حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

در حاجی‌آباد آغاز شد؛

احداث فاز دوم کارخانه‌ کنسانتره سنگ‌ آهن تنگ‌زاغ

احداث فاز دوم کارخانه‌ کنسانتره سنگ‌ آهن تنگ‌زاغ

احداث فاز دوم کارخانه‌ کنسانتره سنگ‌ آهن تنگ زاغ با حضور استاندار هرمزگان، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در حاجی‌آباد آغاز شد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در حاشیه آئین آغاز عملیات احداث فاز دوم کارخانه‌ کنسانتره سنگ‌ آهن تنگ زاغ در شهرستان حاجی‌آباد در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ اظهار کرد: حاجی‌آباد نقش مهم و موثری در اقتصاد استان و کشور دارد و موتور پیشرفت این منطقه از هرمزگان معادنی است که در این شهرستان وجود دارد.

وی افزود: استان هرمزگان در برآورد اولیه بیش از ۸۰۰ میلیون تن سنگ آهن هماتیتی دارد که این ظرفیت به دلیل نبود تکنولوژی کافی درگذشته توسعه نیافته بود اما از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در استان هرمزگان این ظرفیت برای تولید یک میلیون تن سنگ آهن هماتیتی ایجاد شده است و اکنون عملیات احداث یک واحد کنسانتره سنگ آهن دیگر در مجموعه توسعه و فرآوری سنگ آهن تنگ زاغ آغاز شد که با احداث آن، هرمزگان در آینده‌ای نزدیک به قطب اول سنگ آهن هماتیتی در کشور تبدیل می‌شود و امیدواریم که این زنجیره در حجم وسیعی توسعه پیدا کند و نگرانی‌ها بابت توسعه افق ۲۵ ساله فولاد در هرمزگان بر طرف شود.

استاندار هرمزگان گفت: این واحد به عنوان فاز دوم کارخانه‌ کنسانتره مجموعه توسعه و فرآوری سنگ آهن تنگ زاغ  به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان احداث می‌شود که با احداث این مجموعه برای حدود ۴۰۰ نفر اشتغال مستقیم و پایدار ایجاد خواهد شد.

دوستی اضافه کرد: طرح دومی که عملیات ساخت آن در شهرستان حاجی‌آباد آغاز شد، هنرستان  ۹ کلاسه معدن در این شهر است که مدرسه یادشده به دلیل نیاز صنعتی و معدنی و با توجه به وجود معادن و صنایع در حال توسعه در این شهرستان، احداث خواهد شد. 

در ادامه، خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: احداث فاز دوم کارخانه‌ سنگ آهن تنگ زاغ باعث جلوگیری از خام‌فروشی سنگ آهن می‌شود و یکی از راه‌های دستیابی به مواد اولیه و خوراک کارخانه‌های فولاد احداث واحد کنسانتره آهن بود که با احداث این واحد ظرفیت تولید سنگ آهن استان از یک میلیون تن در سال به ۲ میلیون تن افزایش پیدا خواهد کرد.

سپس محمد قویدل مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: هنرستان ۹ کلاسه معدن با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان با ۹۰۰ مترمربع زیربنا و در زمینی به مساحت ۴ هزار مترمربع در شهر حاجی‌آباد ساخته می‌شود که احداث این مدرسه قدم بزرگی در جهت مهارت‌آموزی و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز  معادن استان است که امیدواریم تا مهرماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از