حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان خبر داد:

پیشرفت ۶۰ درصدی مصوبات سفر اول رئیس جمهور

پیشرفت ۶۰ درصدی مصوبات سفر اول رئیس جمهور

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان گفت: در دوره نخست سفر رئیس جمهور به استان، ۱۸ طرح راهداری به تصویب رسید که با ۶۰ درصد پیشرفت، درحال اجرا است.

به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ عباس شرفی صبح امروز دوشنبه سوم بهمن‌ماه در نشست خبری که در سالن اجتماعات اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان برگزار شد، گفت: در سفر دور نخست رئیس جمهور به استان هرمزگان، احداث ۳۵۰ کیلومتر راه روستایی در هرمزگان مصوب شد که به همت دولت سیزدهم و به‌ویژه بعد از سفر دور نخست رئیس جمهور به استان، تاکنون بیش‌ از ۴۱۶ کیلومتر راه روستایی احداث شده که این میزان، بیشتر از مصوبه تعیین شده است.

وی به اجرای مصوبات سفر دور نخست رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: در مجموع، ۱۸ طرح راهداری به مبلغ ۸ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال در سفر دور نخست رئیس جمهور به استان هرمزگان مصوب شد که تمامی این پروژه‌ها در حال حاضر با ۶۰ درصد پیشرفت در حال اجرا است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان تصریح کرد: همزمان با سفر دور دوم رئیس جمهور و هیأت دولت به استان نیز ۷۵۲ کیلومتر طرح بهسازی و تعریض راه اصلی و فرعی و احداث راه روستایی به ارزش ۲۵ هزار و ۳۵۸ میلیارد ریال تکمیل و آماده بهره‌برداری است.

شرفی همچنین گفت: این راه‌ها شامل بهسازی و روکش آسفالت ۴۹۲ کیلومتر از محورهای اصلی، فرعی و روستایی با هزینه ۱۲ هزار و ۳۱۸ میلیارد ریال و احداث ۲۶۰ کیلومتر راه روستایی با هزینه ۱۳ هزار و ۴۰ میلیارد ریال است.

 وی سپس بیان داشت: عملیات اجرایی پل بزرگ چارک نیز صددرصد انجام شده که در سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان، افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان ادامه داد: در این دوره از سفر رئیس جمهور به استان، پنج راهدارخانه شامل سه راهدارخانه در شهرستان بشاگرد و دو راهدارخانه در سندرک میناب و لیردف جاسک افتتاح خواهد شد.

شرفی به تشریح مهم‌ترین طرح‌های افتتاحی حوزه راهداری در سفر رئیس‌جمهور به استان هرمزگان پرداخت و احداث محور جغین به طول هفت کیلومتر، محور حکمی به سمت تیاب به طول ۶ کیلومتر، بهسازی محور تنگ بستک - چاه‌بنارد به‌طول ۱۴ کیلومتر، بهسازی محور جناح - فرامرزان به‌طول ۱۴ کیلومتر، بهسازی محور رویدر به‌طول پنج کیلومتر، احداث محور پشت‌کوه به سمت سیستان‌وبلوچستان به‌طول ۲۰ کیلومتر و روکش آسفالت محور زیرکوه به بشاگرد به‌طول ۱۵ کیلومتر را از اهم این طرح‌ها برشمرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از