حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

رئیس ستاد امربه معروف هرمزگان:

اتباع و مهاجرین غیر مجاز ساماندهی شوند

اتباع و مهاجرین غیر مجاز ساماندهی شوند

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان بر ساماندهی و کنترل اتباع خارجی و مهاجرین توسط متولیان امر تأکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز، جلسه‌ای به منظور ساماندهی و کنترل اتباع و مهاجرین خارجی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن کریمی، دبیر ستاد امربه معروف هرمزگان، امیر حجت پیامنی، معاون اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی هرمزگان، عبدالله مبینی، رئیس سازمان ملی مهاجرت پیرامون ساماندهی اتباع و مهاجرین غیر مجاز در جزایر قشم و کیش و جولان آنان در بازار‌های قشم و بندرعباس برگزار گردید.

 

دبیر ستاد امربه معروف هرمزگان ضمن تقدیر و تشکر از عبدالله مبینی که با روحیه جهادی و انقلابی در این منصب قرار دارد، در خصوص نبود نظارت کافی در بکارگیری گسترده اتباع و مهاجرین غیر مجاز در سطح استان هرمزگان اظهار کرد: حجم انبوهی از اتباع و مهاجرین غیر مجاز به طور غیر قانونی وارد بازار کار شده و حوزه کسب و کار جوانان استان را با مشکلاتی مواجه نموده‌اند و ادامه این روند سبب بیکاری بیش از پیش جوانان کشورمان خواهد شد.

 

رئیس ستاد امر به معروف هرمزگان افزود: یکی از منکراتی که بطور مستمر توسط جوانان هرمزگانی مطالبه می‌شود نبود نظارت کافی بر مهاجرین و اتباع غیر مجاز به ویژه در حوزه بازار می‌باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی عنوان کرد: ادامه این روند غیرقابل تحمل می‌باشد و دستگاه‌های متولی باید سریعاً اقدام جدی در این خصوص بعمل آورده و جلوی این بی نظمی را بگیرند.

 

وی بیان کرد: فعالیت اقتصادی اتباع و مهاجرین غیر مجاز در سطح شهربندرعباس به ویژه در حوزه بازار (دستفروشی) با وجود سادگی و کم هزینه بودن، دارای تبعات منفی متعددی به ویژه سد معابر و ایجاد نارضایتی عمومی می‌باشد.

 

رئیس ستاد امر به معروف هرمزگان عنوان کرد: ساماندهی ، کنترل اتباع و مهاجرین غیر مجاز میتواند جلوی بسیاری از مشکلاتی را که در این حوزه وجود دارد بگیرد.

 

عبدالله مبینی، رئیس سازمان ملی مهاجرت پیرامون برطرف کردن مشکلات در حوزه اتباع و مهاجرین غیر مجاز گفت، یکی از برنامه‌های این سازمان هوشمندسازی مهاجرین می‌باشد که در چند استان این طرح عملیاتی شده است.

 

وی در پایان بر اجرای سیاست‌ها و اولویت‌های کاری ستاد در این حوزه در سطح آن سازمان با تمام توان تاکید نمود.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از