حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

کارستان بانویی کارآفرین در جزیره هرمز؛

آموزش تا خرید تضمینی محصولات صنایع دستی

آموزش تا خرید تضمینی محصولات صنایع دستی

کارآفرین برتر هرمزگانی گفت: افراد علاقمند و با استعداد در حوزه صنایع دستی را در جزیره هرمز شناسایی می‌کنیم و بعد از آموزش و توانمندسازی آنها، سفارش کار به آنها می‌دهیم و از آنان خرید نقدی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ صنایع دستی هرمزگان را می‌توان تلفیقی از هنر و سلیقه بانوان این خطه از جنوب دانست که بر روی پارچه‌های بی‌روح، نقش و نگارهایی می‌آفرینند که هر بیننده‌ای را محو تماشای خود می‌سازد.

بر روی پارچه‌های زیبا با رنگ‌های شاد بانوان ساحل نشین هرمزگانی با هنر دستان خود با استفاده از گلابتون، مهره، ملیله و...روی آن کار می‌کنند و زیبایی منحصر به فردی را به لباس‌ها می‌بخشند.

صنایع دستی؛ ارثیه‌ای ناب از مادران

صنایع دستی را مردم این خطه جنوب مانند ارثیه‌ای ناب از مادران خود می‌آموزند و از دوران نوجوانی نیز با گسترش آن علاوه بر تولید لباس‌های زیبا برای خود، منبع درآمدی نیز برای خود ایجاد می‌کنند.

صنایع دستی هرمزگان علاوه بر اینکه در داخل کشور، طرفداران زیادی دارد؛ کشورهای حوزه خلیج فارس نیز مشتری پر و پا قرصی برای آن هستند.

در هرمزگان برای ساماندهی کار صنایع دستی، تعاونی‌های فراوانی تشکیل شده که یکی از این تعاونی‌‌ها در جزیره هرمز و به مدیریت فرخنده بادروج است؛ بانویی که توانسته ساز اشتغال را در جزیره زیبای هرمز کوک کوک کند.

 

 

آموزش تا خرید تضمینی محصولات صنایع دستی

نداشتن تجربه سبب شد در اولین نمایشگاه فروش خوبی نداشته باشیم

فرخنده بادروج در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز» اظهار کرد: از سن سیزده سالگی تولید صنایع دستی را آغاز کرده‌ام و آموزگارم در حوزه صنایع دستی مادرم بود.

کارآفرین برتر هرمزگان عنوان کرد: از سن سیزده سالگی که تولید صنایع دستی را آغاز کردم درآمد از آن داشتم و هنگامی که بزرگ‌تر شدم تصمیم گرفتیم به صورت خانوادگی کارهایمان را علاوه بر اینکه در جزیره هرمز به فروش می‌رسانیم به سایر مناطق کشور و حتی خارج از کشور نیز صادر کنیم.

بادروج ادامه داد: از طریق اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان در نمایشگاه‌های مختلف برای فروش محصولات صنایع دستی خود شرکت کردیم؛ اما در نمایشگاه اول به دلیل بی‌تجربه بودن فروش خوبی نداشتیم.

وی عنوان کرد: با کوله بار تجربه ما فهمیدیم که برای شرکت در نمایشگاه‌های استانی دیگر باید چگونه وارد شویم و چه محصولاتی با خود ببریم.

 

آموزش تا خرید تضمینی محصولات صنایع دستی

کشورهای حوزه خلیج فارس مشتری پرو پا قرص صنایع دستی هرمزگان

کارآفرین برتر هرمزگان تصریح کرد: بعد از شرکت در نمایشگاه‌های داخلی به ما پیشنهاد شد که محصولات خود را به خارج از کشور نیز صادر کنیم و کشورهای حاشیه خلیج فارس به دلیل نزدیک بودن فرهنگ آنان با مردم منطقه جنوب کشور خواهان صنایع دستی هرمزگان هستند و ما به آن کشورها رفتیم و با سلیقه آنان در طرح و رنگ آشنا شدیم و از سال ۱۳۹۵ تاکنون صادر صنایع دستی هرمزگان را انجام می‌دهیم.

 

آموزش تا خرید تضمینی محصولات صنایع دستی

حمایت بسیج سازندگی از هنرمندان جزیره هرمز

بادروج با اشاره به حمایت بسیج سازندگی هرمزگان از بانوان هنرمند جزیره هرمز مطرح کرد: در سال گذشته ۵۲ نفر از بانوان این جزیره از بسیج سازندگی وام دریافت و کار صنایع دستی خود را رونق دادند و در حال حاضر تعداد آنان به ۶۷ نفر رسیده با ۲۰ سرخوشه که هر سرخوشه زیر مجموعه آن هفت الی هشت نفر هستند.

وی عنوان کرد: ما افراد علاقمند و با استعداد در حوزه صنایع دستی را شناسایی می‌کنیم و بعد از آموزش و توانمندسازی آنها سفارش کار به آنها می‌دهیم و خرید نقدی از آنان می‌کنیم.

کارآفرین برتر هرمزگانی خاطر نشان کرد: تشکر می‌کنم از بسیج سازندگی هرمزگان که بعد از چندین سال که ما صنایع دستی را انجام می‌دادیم و آرزویمان گسترش کارمان بود آمد در جزیره و با حمایت‌هایش باعث گسترش و اشتغال بیشتر بانوان جزیره هرمز شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از