حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/02/31 | 2024/05/20

Logo

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان خبر داد:

آتش‌سوزی خط انتقال نفت گوره به دلیل سرقت

آتش‌سوزی خط انتقال نفت گوره به دلیل سرقت

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان با اشاره به آتش‌سوزی صبح امروز در خط انتقال نفت گفت: با تدابیر اتخاذ شده و باتوجه‌به راکد و غیرفعال بودن این خط، در روند تولید و انتقال سوخت هیچ خللی ایجاد نمی‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ مجتبی قهرمانی، رئیس‌کل دادگستری هرمزگان اظهار داشت: باتوجه‌به بررسی‌های اولیه حدود ساعت ۵ صبح امروز انفجاری در یکی از خطوط انتقال نفت گوره - جاسک رخ‌داده است که محل دقیق انفجار حدود ۳۰ کیلومتری شهرستان بندر خمیر در منطقه کشار است.
وی در ادامه افزود: باتوجه‌به وضعیت مکانی منطقه و مشاهده یک دستگاه خودروی سواری و تجهیزات سرقت در محل آتش‌سوزی، احتمال دارد آتش‌سوزی امروز نیز ناشی از تلاش سارقان برای ایجاد روزنه یا سوراخ در خط انتقال نفت باشد.
قهرمانی گفت: باتوجه‌به شدت انفجار و حجم زیاد آتش‌سوزی در منطقه موردنظر، احتمال تلفات انسانی ناشی از آن وجود دارد. رئیس‌کل دادگستری هرمزگان تأکید کرد: رئیس دادگستری شهرستان بندر خمیر و مأموران انتظامی در محل حادثه حضور دارند و دستورات قضایی لازم به‌منظور حضور به‌موقع گروه‌هایی و مهندسی و نیروهای امداد و آتش‌نشانی جهت تسریع در اطفای حریق صادر شده است.
وی تصریح کرد: باتوجه‌به تدابیر اتخاذ شده، هم اکنون دو طرف لوله انتقال نفت توسط نیروهای فنی مسدود شده است و باتوجه‌به اینکه خط لوله موردنظر راکد بوده و در حال بهره‌برداری نیست، در روند تولید و توزیع سوخت هیچ‌گونه خللی ایجاد نخواهد شد.
رئیس‌کل دادگستری هرمزگان در ادامه با اشاره به اینکه به‌منظور برخورد با سارقین نفت و مشتقات آن اقدامات متعددی صورت‌گرفته است، بیان داشت: حسب اطلاعات واصله حدود ۸ هزار میلیارد تومان در سراسر کشور برای نصب دستگاه‌های اندازه‌گیری و میترینگ پیش‌بینی‌شده و خطبانی خطوط نیز که فقط در طول روز انجام می‌شد، ۲۴ ساعته شده است.
وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان هرمزگان پیش از وقوع این حادثه به موضوع قصور متولیان امر و ترک فعل حوزه مدیریت این پروژه ورود نموده و به‌منظور شناسایی مقصرین احتمالی در حادثه امروز نیز بررسی‌های لازم در حال انجام است که نتایج آن متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از