حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

استاندار هرمزگان:

آب شرب مردم در فصل گرما قطع نشود

آب شرب مردم در فصل گرما قطع نشود

استاندار هرمزگان، گذر از فصل سخت و گرم سال بدون مشکل کم‌آبی را اولویتی اساسی دانست و گفت: مدیران برنامه‌ریزی داشته باشند در فصل گرما آب شرب مردم نباید قطع شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان اظهار کرد: در این مقطع زمانی حساس آب و تأمین آن مهم‌ترین مسئله و اولویت اول استان است.

وی برنامه ریزی مدیران برای تأمین آب شرب مردم و فراوانی به میزان مورد نیاز بویژه در بندرعباس و میناب را مهم دانست و افزود:همه دستگاه‌های اجرایی ذیربط، فرمانداران و مسئولان مربوطه باید تلاش و برنامه ریزی کنند تا در چندماه پیش رو که با گرما مواجهیم مردم با کم آبی یا قطعی آب روبرو نشوند همچنانکه بایستی نیاز آبی در حوزه صنعت و کشاورزی مردم نیز به میزان کافی تأمین شود. 

استاندار هرمزگان با اشاره به اقدامات و اعتبارات خوب جذب‌شده در حوزه ساماندهي فاضلاب شهر بندرعباس، تصریح کرد: همزمان با مسئله تامین آب، باید مسئله فاضلاب هم بصورت جدی پیگیری شود و نباید توجه به یک بخش موجب ضربه زدن به بخشی دیگر شود. 

استاندار هرمزگان از درخواست تأمین اعتبارات ملی برای تجهیز چاه‌های موجود نیز خبرداد و گفت:در خصوص آب شیرین کن چارک هم با وزارت نیرو و شرکت مپنا رایزنی شده و قراراست بخشی از این آبشیرین کن از طریق خط محرم وارد سرویس شود. 

گفتنی است، در این جلسه آخرین وضعیت سدهای استان، وضعیت تامین آب شهر بندرعباس و باغات دشت میناب و چند دستور کار دیگر مورد بررسی قرار گرفت. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از