حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/06/11 | 2024/09/01

Logo

آب‌شیرین‌کن مجتمع «حمیران» به بهره‌برداری رسید
همزمان با هفته دولت؛

آب‌شیرین‌کن مجتمع «حمیران» به بهره‌برداری رسید

همزمان با هفته دولت و در آئینی با حضور استاندار هرمزگان، آب‌شیرین‌کن مجتمع حمیران بندرلنگه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان، عبدالحمید حمزه‌پور، با بیان اینکه شهرستان بندرلنگه به دلیل همجواری با دریا از فرصت شیرین‌سازی به خوبی بهره برده است، گفت: با بهره‌برداری از آب‌شیرین‌کن حمیران ظرفیت جدید شیرین‌سازی آب در این شهرستان افزایش و ۹ روستا با جمعیت بالغ بر ۱۱ هزار و ۳۵۷ نفر از آن بهره‌مند شدند.

 

وی با اشاره به حمایت‌های استاندار هرمزگان و از اجرا و تکمیل پروژه‌های آبرسانی و به سرانجام رسیدن پروژه‌های بر زمین مانده، افزود: تکمیل آب‌شیرین‌کن حمیران نیز یکی از این پروژه‌هاست که استاندار هرمزگان و نماینده غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی برای تکمیل آن پیگیری‌های مجدانه‌ای داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، ظرفیت تولید این آب‌شیرین‌کن را یک‌هزار و ۶۰۰ متر مکعب در شبانه روز عنوان کرد و افزود: ارزش این پروژه ۹۶۰ میلیارد ریال است که توسط بخش خصوصی احداث شد.

حمزه‌پور ادامه داد: با هدف بهره‌مندی روستاهای تحت پوشش مجتمع حمیران، یک و نیم کیلومتر خط انتقال و ۱۱ کیلومتر اصلاح شبکه برق فشار متوسط نیز اجرا شد.

به گفته حمزه پور، برای اجرای خط انتقال و اصلاح شبکه برق، ۱۸۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات بخش دولتی هزینه شده است.

وی در ادامه به دیگر پروژه‌های هفته دولت در شهرستان بندر لنگه اشاره کرد و افزود: با تلاش‌های انجام شده یک باب مخزن ۵۰۰ متر مکعبی مجتمع شناس و سرخور ملو، اجرای خط انتقال آب روستای بندر شناس، اجرای خط انتقال آب روستای سرخور ملو به طول ۱۰ کیلومتر نیز در این شهرستان تکمیل که در این هفته به طور رسمی به بهره‌برداری رسید.

وی، اعتبار هزینه‌شده برای این پروژه‌ها را ۲۷۰ میلیارد ریال عنوان کرد که جمعیتی بالغ بر ۳۷۰۰ نفر از آن بهره‌مند شدند.

گفتنی است، همزمان با هفته دولت ۲۱ پروژه آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۱۱۵۴۰ میلیارد ریال تکمیل و آماده بهره‌برداری شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از