حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/02/31 | 2024/05/20

Logo

مدیرکل بازرسی استانداری هرمزگان:

آبزی‌پروری نقش بسیار مهمی در اقتصاد دارد

آبزی‌پروری نقش بسیار مهمی در اقتصاد دارد

مدیرکل بازرسی استانداری هرمزگان گفت: حوزه شیلات و آبزی پروری نقش بسیار مهمی در اقتصاد استان و کشور دارد؛ زیرا روزانه هزاران نفر از ساکنین هرمزگان به شغل صیادی مشغولند و از این طریق امرار معاش می کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد اعتمادی، مدیرکل بازرسی استانداری هرمزگان پیش از ظهر امروز بصورت سرزده با حضور در اداره کل شیلات هرمزگان، از فرایند ملاقات مردمی و ارائه خدمات به شهروندان، بازدید و اظهار کرد: ارایه خدمت به شهروندان افتخاری است که در این نظام مقدس جمهوری اسلامی نصیب کارگزاران این نظام شده و این کارگزاران باید تمام تلاش خویش را انجام دهند تا در کمترین زمان ممکن، کار ارباب رجوع در چارچوب قوانین ومقررات انجام شود.

وی افزود: حوزه شیلات و آبزی پروری نقش بسیار مهمی در اقتصاد استان و کشور دارد؛ زیرا روزانه هزاران نفر از ساکنین هرمزگان به شغل صیادی مشغولند و از این طریق امرار معاش می کنند.

اعتمادی اظهار کرد: باید سازو کاری اتخاذ شود تا فرایندصدور مجوزهای صید و صیادی، تکثیر و پرورش میگو و دیگر طرح ها در زمینه شیلات، به کمترین زمان ممکن برسد تا ضمن تکریم ارباب رجوع، در وقت و هزینه آنان، صرفه جویی شود.

مدیر کل بارزسی وامورحقوقی وارتباطات مردمی استانداری هرمزکان تصریح کرد: ساماندهی شناورهای صیادی فاقد مجوز در استان بمنظور کنترل بهتر صید و صیادی و اعمال نظارت دقیق و موثر بر آنان یکی دیگر از ماموریت های اداره کل شیلات است که در این زمینه ضمن تشکراز اقدامات بعمل آمده نیز باید با جدیت و تلاش، ادامه یابد تا افرادی که واجد شرایط این مجوزها هستند، پالایش واهلیت سنجی مشخص شود و در کم ترین زمان ممکن، مجوز مربوطه به آنان، اعطا شود تا بتوانند با صید و صیادی، به امرار معاش خانواده ی خویش،بپردازند وزمینه اشتغال افراد واجد شرائط دراین عرصه فراهم گردد.


در ادامه نیز مسعود بارانی، مدیر کل شیلات هرمزگان، افزود: خوشبختانه با درایت ویژه دولت مردمی در این مهم تا کنون حدود هفت هزار مجوز، از درگاه ملی صدور مجوز ها صادر وبرای بخش اعظمی از این شناورها گواهی ثبت توسط اداره بنادر ودریانوردی صادر شده است.

وی با تاکید بر اهمیت و نقش تعاونی‌های صیادی در تسریع صدور مجوزهای صید تصریح کرد: تعاونی‌های صیادی و ادارت ‌شیلات شهرستان‌ها موظف شدند در اسرع وقت و با اهتمام ویژه تمامی پروانه‌های ثبت صادر شده از سوی بنادر ودریانوردی را ساماندهی و صدرو مجوز صید را انجام دهند.

بارانی وجود بالغ بر ۳۵ هزار نفر صیاد وبیش از ۳۲۰ هزار تن صید ، ۲۲ موج شکن مردمی ، ۱۹ بندر صیادی ، ۷۰ تعاونی صیادی ، دسترسی به ذخایر آب های دور و ساحلی و آب های بین المللی را از ظرفیت‌های مهم صید و صیادی استان خواند و گفت : بی تردید طرح ساماندهی شناورهای صیادی فاقد مجوز می‌تواند نقش بسیار مهمی در پایداری اشتغال صیادی، ساماندهی صیدو صیادی، بهره‌برداری پایدار ، نظارت بهتر و …. داشته باشد.

گفتنی است؛ در ابتدای این بازدید نیز مدیر کل بازرسی استانداری از نمازخانه و سایر قسمت‌های اداری این اداره کل بازدید و با پرسنل آن مجموعه، دیدار کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از