حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/06/11 | 2024/09/01

Logo

برای نخستین‌بار افتتاح شد؛

کتابخانه سیار «هدهد سفید ۵۶» در هرمزگان

کتابخانه سیار «هدهد سفید ۵۶» در هرمزگان

اولین کتابخانه سیار اداره کل کتابخانه های عمومی هرمزگان در گلزار شهدای بندرعباس افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان، آئین افتتاح کتابخانه عمومی سیار «هدهد سفید ۵۶» با حضور جمعی از مسئولان این حوزه و اصحاب رسانه در گلزار شهدا بندرعباس برگزار شد. 

فرشاد محمدی، اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح اولین کتابخانه سیار با استانداردهای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هستیم. کتابخانه سیار در نهاد کتابخانه عمومی با عنوان سفیر دانایی هدهد سفید مطرح می‌شود.

وی افزود: هدهد بندرعباس، پنجاه و ششمین هدهد سفید در کشور و اولین هدهد سفید در استان هرمزگان که خاص ۱۰ محله آسیب پذیر و محروم شهر بندرعباس است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان اضافه کرد: در این کتابخانه ۳۰۰۰ جلد کتاب از جدیدترین عناوین چاپ شده در کشور وجود دارد. تمام خدمات کتابخانه‌ای که در کتابخانه‌های ثابت وجود دارد در این کتابخانه ارائه خواهد شد و تمام تلاش ما این است که عدالت فرهنگی را در حوزه کتاب و کتابخوانی، یعنی دسترسی آسان و ارزان و رایگان مردم به جدیدترین کتاب‌های چاپ شده در کشور که باعث افزایش آگاهی شاخص‌های اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی می شود میسر کنیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان ادامه داد: اگر در راستای تصمیم قاطع استاندار محترم، نماینده محترم ولی فقیه در استان و حمایت نمایندگان مجلس در استان تصمیمی که گرفته شده و اراده‌ای که داشتند، مسئولین سازمان‌های تخصصی مثل شهرداری‌ها و سازمان مدیریت نیز حمایت کنند ما می توانیم ظرف یک سال یا دو سال، کسری سرانه فیزیکی خودمان را برای افزایش سرانه مطالعه مفید که حق مردم عزیز و شریف استان هرمزگان است محقق کنیم.

 محمدی تصریح کرد: اولین کتابخانه سیار هدهد سفید ۵۶، با اعتباری غالب بر یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان از اعتبارات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تامین و تخصیص و به مرحله اجرا رسیده است.

وی بیان داشت:از مزایای نهاد کتابخانه ها این است که در هر حوزه‌ای می تواند به صورت تخصصی در خدمت قشر تخصصی باشد و از مراسمات بروکراتیک و مرسوم جلوگیری کند. 

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان گفت: این کتابخانه در قرار است در ۱۰ محله کم برخوردار شهر بندرعباس که فاقد کتابخانه هستند، به خدمت رسانی مشغول شود.

 محمدی خاطر نشان کرد:یکی دیگر از مزیت‌های کتابخانه سیار این است که به ما اجازه می‌دهد تا در فاصله و بازه زمانی که قرار است جانمایی، تخصیص اعتبار، ساخت و افتتاح کتابخانه‌های ثابت در این مناطق اجرا شود.

وی اضافه کرد: با حمایت مسئولین بتوانیم کتابخانه‌های سیار بعدی را در شرق، غرب، شمال، جنوب استان و مخصوصا جزایر افتتاح کنیم، از استاندار محترم سپاسگزارم که این مهم را در سطح کلان اجرا کرد.

 محمدی در پایان افزود: امید است سازمان‌ها از تصمیم استاندار در تسهیل و تسریع تصمیماتی که در حوزه کتابخانه می‌گیرند، تبعیت کنند تا شاهد افزایش سرانه فیزیکی و افزایش سرانه مطالعه مفید در استان که در این یک حوزه، تا حدودی عقب‌تر از جاهای دیگر هستیم، پیشرفت کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از