حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/06/12 | 2024/09/02

Logo

محفل ادبی رضوی در بندرعباس برپا شد
با حضور شعرا؛

محفل ادبی رضوی در بندرعباس برپا شد

محفل ادبی رضوی با حضور نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و جمعی از شعرای آئینی استان در حسینیه امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، در حاشیه این محفل ادبی که با تلاوت آیاتی از کلام نور آغاز شد، دختران ماه، عشق و ارادت خود به امام مهربانی‌ها را با اجرای سرود نشان دادند.

این محفل ادبی به همت کانون شعر و ادب رضوی استان هرمزگان برگزار شد و شعرای استان هرمزگان در این محفل به شعرخوانی در مدح امام رئوف پرداختند که خوانش شعر به گویش بندری و بختیاری، فضا را دلنشین‌تر کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در محفل ادبی رضوی گفت: یکی از شعرهای ماندگاری که می‌تواند به عنوان هنر و شعر مکتبی در اذهان ثبت شود، شعری است که در مسیر تبیین و ترویج فضائل و مناقب اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) سروده شود.

وی در ادامه، ضمن تشریح ویژگی‌های شعر مکتبی، حفظ اصالت و هویت فرهنگی، داشتن شکل، قالب و محتوا، بازگویی فضیلت‌های جامعه و کمک به سبک زندگی را از دیگر این ویژگی‌ها برشمرد. 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در ادامه تأکید کرد: شعر مکتبی باید ساده، قابل فهم، تربیت‌کننده و انسان‌ساز باشد.

عبادی‌زاده ادامه داد: شعر مکتبی در سه جهت می‌تواند اثرگذار باشد؛ نخست در تربیت انسان‌ها و نزدیک‌ کردن قلوب مردم به اهل‌بیت پیامبر اکرم(ص) است، هچنین شعرا می‌توانند کارهای بسیار خوبی را در حوزه جامعه‌سازی انجام دهند.

وی همچنین گفت: شاعران قادرند با خلق آثار و سرودن اشعار خود، در تحقق تمدن نوين اسلامی اثرگذار باشند.

امام جمعه شهرستان بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح فضائل و مناقب هشتمین پیشوای شيعيان، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) پرداخت و افزود: امام‌ رضا (ع) توانست به خوبی از دانشش در تقابل با جریانات انحراف فکری زمان خود بهره برد.

عبادی‌زاده سپس بیان کرد: به امام رضا(ع) القاب رئوف و مهربان داده‌اند چرا که مهربانی و رأفت ایشان به وضوح برای مردم زمان قابل لمس بوده است. 

گفتنی است، رونمایی از کتاب در کوی می‌فروشان؛ حاوی مجموعه شعر شعرای استان هرمزگان، پایان‌بخش محفل ادبی رضوی در بندرعباس بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از