حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

فرازی از وصیت‌نامه شهید افسا؛

مثل مردم کوفه نباشید

مثل مردم کوفه نباشید

شهيد جعفر افسا در وصيت‌نامه‌اش آورده است: من يك پيام به ملت مسلمان دارم كه شما مثل مردم كوفه نباشيد و امام خميني رهبر كبيرانقلاب اسلامي را تنها نگذاريد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز، شهيد جعفر افسا يادگار علي و مريم يكم فروردين سال ۱۳۳۲ در روستاي بيكاه از توابع شهرستان رودان به دنيا آمد.

وي كه سواد خواندن و نوشتن داشت، روزق و روزي خود و خانواده را از بركت زمين و شغل كشاورزي انتخاب كرد.

اين كشاورز روستايي درحالي كه ۳۳سال سن داشت عشق، ايثار و شجاعت خود را در راه حفظ و پاسداري از خاك وطن نشان داد و عازم جبهه‌های جنوب شد.

وي سرانجام ۱۴ اسفندماه سال ۱۳۶۵ براثر اصابت تركش به سر، پا و دست ها در منطقه شلمچه به شهادت رسيد و پيكرش در روستاي ده گل كن از توابع شهرستان رودان به خاك سپرده شد.

شهيد جعفر افسا ۱۸ بهمن ماه ۱۳۶۳ حدود يك ماه قبل از شهادتش اقدام به نوشتن وصيت‌نامه كرد و در بخشي از اين وصيت‌نامه آورده است: امروز عصر و زماني است كه خداوند دانشگاهي به نام دانشگاه جهاد در راه خدا را باز نموده است و معلماني همچون امام خميني (ره) به رهبري اين دانشگاه به ما عطا كرده كرد.

وي در وصيت‌نامه‌اش ادامه داد: ما شاگردان اين دانشگاه كه حاضر شديم به نداي قرآن و رهبري لبيك بگوييم و دين خود را حفظ نماييم و تحت دستور رهبربزرگ انقلاب قرار گرفته تا ما يك انسان به تمام معنا، مومن و موحد از اين امتحان با كارنامه قبولي به نزد خداند رهسپار شويم.

اين كشاورز شهيد دوران دفاع مقدس آورده است: من يك پيام به ملت مسلمان دارم كه شما مثل مردم كوفه نباشيد و امام خميني(ره) رهبر كبير انقلاب اسلامي را تنها نگذاريد.

شهيد افسا در وصيت‌نامه ديگر خود توصيه كرده است: عازم جبهه شدم اگر در اين راه كشته شدم برجنازه‌ام گريه نكنيد و با صبر انقلابي خودتان، پوزه دشمنان قرآن را به خاك سياه بماليد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از