حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/02/29 | 2024/05/18

Logo

صبح امروز؛

قشم به سوگ شهادت صاحب مکتب جعفری نشست

قشم به سوگ شهادت صاحب مکتب جعفری نشست

قشم و سراسر این جزیره در سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، صاحب مکتب جعفری، حضرت امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» به نقل از ایرنا، شیفتگان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در بزرگ‌ترین جزیره ایرانی خلیج فارس، جمعه شب و صبح شنبه به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) در مساجد و حسینیه‌های این جزیره با دل خونین و بغض در گلو، در سوگ پیشوای ششم شیعیان مجالس سوگواری برپا کرده و اشک ماتم ریختند.

هیأت‌ها و دسته‌های سینه زنی از ساعت ۹ صبح امروز از میدان شهدای گمنام شهر قشم به سمت آستان مقدس امامزاده سید مظفر(ع) به حرکت درآمدند و با نوحه خوانی و زدن سنج و دمام، بر سر و سینه به عزاداری می پردازند.

 

بیشتر بخوانید

برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع) در قشم اعلام شد

غروب غمگین جزیره قشم در شب شهادت رییس مکتب جعفری

چه افرادی امام صادق(ع) را شهید کردند؟

انبوه مردم متدین جزیره قشم نگین خلیج فارس با راه اندازی دسته های عزاداری به سوی حرم تنها امامزاده این شهرستان مرزی سرازیر شده و بار دیگر مراتب ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نشان داده و یاد امام ششم شیعیان را با برپایی آئین‌های عزا و ادای نذورات گرامی داشتند.

بیرق‌ها و پرچم‌های سیاه برافراشته در سراسر شهر قشم نیز جاودانگی مکتب اهل بیت (ع) را به نمایش گذاشته است.

شیعیان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در شهر قشم، از چند روز گذشته با نصب پرچم‌های سیاه بر سر در منازل، فروشگاه‌ها، مساجد و اماکن مذهبی، فضای عمومی شهر را برای بزرگداشت شهادت رئیس مکتب جعفری، آماده کردند.

در مراسم معنوی عزاداری امام جعفر صادق(ع) که در فضایی مملو از غم و اندوه برگزار شد، شماری از مدیران شهرستانی، روحانیون، مسئولان سازمان منطقه آزاد، خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و شهروندان قشمی حضور داشتند.

آئین شام شهادت امام صادق(ع) نیز از ساعت ۲۰ شنبه شب در مسجد امام حسین(ع) شهر قشم آغاز می‌شود و در ادامه با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدجواد زارع و مداحی امین شادکام و سجاد محمدی برگزار خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از