حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/05/07 | 2024/07/28

Logo

امام جمعه قشم:

فرهنگ مردم ساحل‌نشین حفظ شود

فرهنگ مردم ساحل‌نشین حفظ شود

امام جمعه شهرستان قشم گفت: اقتصاد دریاپایه به عنوان یک فرهنگ مردم ساحل‌نشین مدنظر مقام معظم رهبری تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا حاجبی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران در محل نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی اقتصاد دریامحور ایران در قشم، برپایی چنین نمایشگاه‌هایی را مفید، پرفایده و ضروری خواند و گفت: این نمایشگاه‌ها، فرصت بسیار خوبی برای واکاوی نیازمندی‌ها و ظرفیت‌های اقتصاد دریامحور است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر رونق اقتصاد دریامحور، ساحل‌نشینان و همچنین اقتصاد دریامحور به عنوان اقتصاد پویا و پایدار افزود: باید با برنامه‌ریزی مناسب، از این نعمت خدادادی بهره لازم را ببریم.

امام جمعه قشم با تأکید بر دیپلماسی اقتصادی مبتنی بر جوامع محلی تصریح کرد: باید شیوه بهره‌گیری از دریا توسط کسانی که سالیان گذشته در این منطقه، اقتصاد سالم و صالح داشته‌ و با کشورهای ارتباط سازنده برقرار کرده بودند را واکاوی کرده و ساختارمند کنیم.

حاجبی همچنین بیان کرد: به عنوان مثال؛ اگر قرار است وزارت امور خارجه در این حوزه دیپلماسی اقتصادی کاری انجام دهد، باید دیپلماسی اقتصادی مبتنی بر جوامع محلی داشته باشد، نه اینکه یک اقتصاد دیپلماسی داخلی یک اتاق داشته باشد و به افراد و مناطق ساحل‌نشین بی‌توجهی کند.

وی در ادامه بر حفظ فرهنگ مردم ساحل‌نشین و دریا تأکید و تصریح کرد: این فرهنگ باید شناسایی، تبلیغ و ترویج یابد و اقتصاد دریاپایه به عنوان یک فرهنگ مردم ساحل‌نشین مدنظر مقام معظم رهبری تبدیل شود و گفتمان دقیقی در این حوزه داشته باشند.

امام جمعه شهرستان قشم درخصوص عدم حضور شرکت‌های شناورسازی فعال در جزیره قشم در نخستین رویداد بین‌المللی اقتصاد دریامحور ایران افزود: می‌بایست قبل از برگزاری این رویداد، پیش‌نمایشگاه یا پیش‌همایش‌هایی در حوزه‌های تخصصی به صورت مجزا برگزار و سپس تجمیع می‌شد.

حاجبی ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این رویداد بین‌المللی در جزیره قشم بیان داشت: یکی از مأموریت‌های تمامی سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورها، این است که کار اقتصادی به معنای اقتصاد جمهوری اسلامی را باید انجام دهند.

وی ادامه داد: علاوه بر آن، در کشورهایی که در ایران، سفارتخانه دارند از نعمت ساحل برخوردارند و به دریا دسترسی دارند و حتی مثل کشورهای آسیای میانه و ... که نیازمند چنین فضایی هستند بجا برای کار زیاد است، لذا باید از این فرصت برای تبلیغ و ترویج دارایی‌های خود بهره ببریم، باید معضل ریشه‌ای بروکراسی اداری حذف گردد تا دیگر سرمایه‌گذاران خارجی در این حوزه ورود کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از